افزایش میلیاردرهای کریپتو در یک سال

تعداد میلیاردهای کریپتو افزایش 60 درصدی در یکسال را داشت.
تصویر افزایش میلیاردرهای کریپتو در یک سال

به گزارش سایت خبری پرسون، فهرست میلیاردرهای ارز دیجیتال فوربس به روز شده است و تعداد افرادی که ثروت زیادی در دارایی های دیجیتال به دست آورده اند به طور قابل توجهی افزایش یافته است.
لیست نخبگان ارزهای دیجیتال اکنون 19 میلیاردر دارد که هفت نفر بیشتر از سال گذشته است و این فهرست 58 درصد افزایش یافته است. این نشریه آخرین ثروتمندترین ارزهای دیجیتال خود را در 5 آوریل(16 فروردین) منتشر کرد.

چانپنگ ژائو، مدیر عامل و بنیانگذار بایننس، هنوز هم ثروتمندترین مرد در این صنعت است و به دلیل ثروت نسبتاً تازه به دست آمده، در حال حاضر نوزدهمین ثروتمند جهان است.
سام بنکمن-فرید(Sam Bankman-Fried)، بنیانگذار و مدیر عامل FTX، با ثروت خالص 24 میلیارد دلاری، جایگاه دوم را پس از “CZ” به دست آورده است. به او لقب « رابین هود کریپتو» داده اند، زیرا او بارها اعلام کرده است که می خواهد اکثریت این ثروت را از دست بدهد. اما با 24 میلیارد دلاری که هنوز در اختیار دارد، واضح است که او هنوز موفق به انجام این کار نشده است.
برایان آرمسترانگ، مدیرعامل و بنیانگذار کوین بیس با 6.6 میلیارد دلار در جایگاه سوم قرار دارد. کریس لارسن از ریپل و دوقلوهای Winklevoss از صرایفی جمینای با حدود 4 میلیارد دلار در لیست باقی مانده اند.

تازه واردان به لیست میلیاردرهای رمزارزی شامل یکی از بنیانگذاران و مدیر فناوری FTX، گری وانگ(Gary Wang)، با دارایی خالص 5.6 میلیارد دلاری می باشد.
دوین فینزر و الکس آتااله(Devin Finzer و Alex Atallah)، بنیانگذاران بازار NFT اوپن سی نیز تازه واردان در فهرست ثروتمندان ارزهای دیجیتال امسال با ارزش خالص تخمینی 2.2 میلیارد دلار هستند.
چندین نام قابل توجه دیگر در این لیست وجود دارد، از جمله سونگ چی هیونگ، موسس صرافی Upbit کره جنوبی، که بنا به گزارش ها 3.7 میلیارد دلار ثروت دارد.

منبع: سایت اکادمی هلاکوئی

391370