مروری بر وضعیت امروز بازار رمزارزها

وضعیت ارزهای دیجیتال روز سه‌شنبه تفاوت فاحشی با یکدیگر داشت که نشان‌ دهنده عدم اطمینان معامله‌گران در آستانه اعلام تصمیمات فدرال رزرو آمریکا درخصوص نرخ بهره بود. این وضعیت امروز با گرایش بیشتر به سمت نوسانات منفی در بازار ادامه دارد.
تصویر مروری بر وضعیت امروز بازار رمزارزها

به گزارش سایت خبری پرسون، به طور کلی، قیمت بیت کوین (BTC) طی یک هفته گذشته تقریباً ثابت و زیر مارک 40000 دلار در نوسان بوده است، که در واقع میانگین محدوده قیمتی سه ماه گذشته می باشد. اندیکاتورهای تکنیکال نیز کاهش مومنتوم صعودی در یک ماه گذشته را نشان می‌دهند که می‌تواند به نوبه خود، خطر سقوط قیمت را افزایش دهد. در 24 ساعت گذشته، قیمت بیت کوین تغییر چندان زیادی را شاهد نبوده و با 0.27% افزایش به سطح 38651 دلار رسیده است. ارزش بازار این ارزرمزپایه پیشرو نیز امروز 733.98 میلیارد دلار است.

انتظار می رود فدرال رزرو در آخرین اقدام خود، برای اولین بار طی 22 سال گذشته، نرخ بهره را 50 واحد افزایش دهد. از طرفی، این احتمال وجود دارد که طی چند جلسه بعدی، فدرال رزرو این معیار را به سرعت افزایش دهد تا سرعت رشد تورم را کاهش دهد.

بسیاری از بانک های مرکزی خارج از ایالات متحده، به ویژه در بازارهای نوظهور، قبلاً این کار را آغاز کرده اند. در همین حال، ترکیب دو عامل رشد اقتصادی کندتر و سیاست پولی سخت‌تر بر دارایی‌های سفته‌بازی از جمله بازار سهام و ارزهای دیجیتال تأثیر گذاشته است. به گفته برخی تحلیلگران، نشست فدرال رزرو می تواند منبعی برای افزایش نوسانات در این بازارها باشد.

در 24 ساعت گذشته، اکثر آلتکوین ها با تغییرات بسیار ناچیز مواضع روز گذشته خود را حفظ کرده اند. برای مثال، اتریوم، دومین رمزارز بزرگ بازار، 0.60% کاهش قیمت را تجربه کرده و اکنون 2826 دلار قیمت دارد. بایننس کوین، کاردانو، پولکادات و شیبااینو ازجمله رمزارزهایی هستند که با رشدی اندک، به منطقه سبز وارد شده اند. از سوی دیگر، ریپل، سولانا، ترا، دوج کوین و آوالانچ بخش کمی ارز ارزش خود را از دست داده اند.

این درحالی است که CRV با رشد 10.23% برنده امروز بازار رمزنگاری محسوب شده و با قیمت 2.30 دلار ترید می شود. ترون (TRX) نیز با جهش 9.30 درصدی در تایم فریم روزانه به 0.07 دلار رسیده و دستاورد هفتگی خود را به بیش از 20 درصد رسانده است.

ارزش تجمعی بازار رمزنگاری امروز 1.733 تریلیون دلار بوده و سهم بیت کوین از آن، 42.2 درصد است.

منبع: سایت آکادمی هلاکوئی

395760