استفاده بیش از 100 هزار کوبایی از ارزهای دیجیتال

بسیاری از کوبایی‌ها به دلیل محدودیت‌های اعمال شده توسط تحریم‌های ایالات متحده بر روی بخش های پرداخت سنتی این کشور، اکنون از ارزهای دیجیتال به عنوان یک ابزار جایگزین برای مبادله استفاده می‌کنند.
تصویر استفاده بیش از 100 هزار کوبایی از ارزهای دیجیتال

به گزارش سایت خبری پرسون، طبق گزارش‌ها، بیش از 100000 کوبایی از دارایی‌های دیجیتال استفاده می‌کنند که عمدتاً به لطف اینترنت موبایلی است که فقط سه سال پیش به این کشور رسیده است.
اخبار NBC اخیرا با نلسون رودریگز(Nelson Rodriguez)،یک صاحب کافه کوبایی که اکنون بیت کوین و اتریوم را برای پرداخت می پذیرد، مصاحبه کرده است. او گفت که به “فلسفه” کریپتو که اغلب با آرمان های بازار آزاد، حقوق مالکیت، بی مرزی و مقاومت در برابر سانسور مرتبط است، اعتقاد دارد.
در مقابل، کوبا توسط یک حزب کمونیست اداره می شود و شهروندان به دلیل تحریم های آمریکا نمی توانند از کارت های نقدی و اعتباری پذیرفته شده بین المللی استفاده کنند. پی پال، Revolut و Zelle همگی در این منطقه ممنوع هستند.
بانک مرکزی کوبا اعلام کرد که صدور مجوز برای ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی را از این ماه آغاز خواهد کرد. هشت ماه قبل از آن، رئیس جمهور کوبا در حال بررسی قانونی شدن ارزهای دیجیتال برای پرداخت بود.

نقش ارزهای دیجیتال در دور زدن تحریم ها از زمانی که آمریکا روسیه را در فوریه(بهمن 1400) تحریم کرد، توسط دولت ها به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته است. اگرچه کافی‌شاپ‌های کوچک کوبایی ممکن است بتوانند با استفاده از رمزارز این محدودیت‌ها را برطرف کنند اما Chainalysis ادعا می‌کند که این حرکت برای دولت‌های ملی جایگزین مناسب نیست.

منبع: سایت آکادمی هلاکوئی

396371