«به گزارش زنان تروا» به تئاتر شهر می رود

نمایش «به گزارش زنان تروا» نیمه دوم سال ۱۴۰۱ در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.
تصویر «به گزارش زنان تروا» به تئاتر شهر می رود

به گزارش سایت خبری پرسون، «به گزارش زنان تروا» نام تازه‌ترین نمایش محمد رضایی‌راد در مقام کارگردان و اثری تازه از «گروه تئاتر خانه» است که در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

محمد رضایی‌راد، نویسنده و کارگردان شناخته شده تئاتر، در ادامه پروژه مطالعاتی و نظری خود در زمینه «تراژدی»، برداشتی آزاد از دو تراژدی یونانی را روی صحنه می‌برد.

«به گزارش زنان تروا» اقتباسی آزاد از دو تراژدیِ «هِکاب» و «زنان تروا» از آثار مهم و کمتر دیده شده اوریپید (تراژدی‌نویس مشهور یونانی) است که روایتی متفاوت از جنگ تروا و وقایع پس از آن را پیش روی مخاطب امروزی می‌گذارد.‌

نمایشنامه «به گزارش زنان تروا» حاصل همکاری دوباره محمد رضایی‌راد و نغمه ثمینی در زمینه نگارش متن است که پیش از این نیز با نگارش مشترک نمایشنامه «براساسِ دوشسِ ملفی» تجربه‌ای موفق در اقتباس از اثری کلاسیک برای مخاطبان معاصر را به نمایش گذاشتند.

دیدگاه‌های تئوریک و پشتوانه مطالعاتی، از جمله ویژگی‌های همیشگی و شناخته‌شده آثار محمد رضایی‌راد در عرصه تئاتر هستند که در کنار سبک و رویکردهای اجرایی متفاوت او، به آثارش عمق و جایگاه ویژه‌ای می‌بخشند. نمایش «به گزارش زنان تروا» را نیز می‌توان ادامه و نتیجه پروژه مطالعاتی ۱۰ ساله رضایی‌راد در زمینه «تراژدی» دانست که بخشی از نظریات و دیدگاه‌های حاصل از آن، اکنون در مجموعه‌ای ۶ جلدی با عنوان «انتقام دیونوسوس؛ خوانشی دولت‌شهری از تراژدی و کمدی یونانی» آماده ارائه شده و تاکنون ۳ دفتر آن - با عناوین فرعی «یک مقدمه انتقادی»، «آیسخولوسِ مبلغ» و «سوفوکلِ پیامبر» - توسط «نشر فنجان» در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

براساس اعلام روابط‌عمومی «گروه تئاتر خانه»، تمرین‌های اولیه و مراحل آماده‌سازی بازیگران برای اجرای «به گزارش زنان تروا» از اواخر سال قبل آغاز شده و طبق توافق صورت گرفته با مدیریت تئاتر شهر، این نمایش آذر و دی‌ ۱۴۰۱ در سالن اصلی این مجموعه روی صحنه خواهد رفت.

منبع: خبرآنلاین

393603