«راز فال ورق» را بشنوید.

نسخه گویای کتاب «راز فال ورق» را با صدای مهیار ستاری بشنوید.
تصویر «راز فال ورق» را بشنوید.

به گزارش سایت خبری پرسون، کتاب صوتی «راز فال ورق» با آهنگسازی رامین وطن‌نیا در ۱۱ ساعت و ۳۸ دقیقه در انتشارات نوین کتاب گویا در قالب کتاب صوتی منتشر شده است.

بنا بر اعلام ناشر، این کتاب صوتی تولید شده تا علاقه‌مندان به رمان‌های فلسفی_ادبی، بتوانند آن را در قالب کتاب صوتی بشنوند.

نسخه چاپی «راز فال ورق» در سال ۱۳۹۹ از سوی نشر مرکز به بازار آمده است.

در معرفی این کتاب عنوان شده است: این کتاب نوشته یوستین گوردر است که به عنوان نویسنده آثار فلسفی شناخته شده و به خصوص «دنیای سوفی» او از شهرت بسیاری برخوردار است. داستان «راز فال ورق» درباره هانس توماس و پدرش است که یک سفر را آغاز می‌کنند و در جریان این مسافرت طولانی، دریچه‌های بسیاری از عالم اندیشه به روی آن‌ها گشوده می‌شود. مادر هانس توماس، زنی است که به سودای مدل شدن و ورود به دنیای مد خانه را ترک کرده. هانس و پدرش به دنبال او از نروژ تا آتن را زیر پا می‌گذارند. یک روز هانس در دل یک کلوچه پخته‌شده، یک کتاب کوچک پیدا و خواندن آن را شروع می‌کند. داستانی که در این کتاب کلوچه‌ای پی گرفته می‌شود به طور موازی با داستانی که برای پدر و پسر در حال وقوع است، برای مخاطب روایت می‌شود و این دو ماجرا در فصل پایانی به شکل زیبایی با یکدیگر خط و ربط پیدا می‌کنند.
در این کتاب هم همچون دیگر آثار گوردر مثل «دنیای سوفی» یا «دختر پرتقالی»، مفاهیم فلسفی را به زبان ساده می‌شنویم. او در طول داستان خود با پرسش‌های رایج در ذهن بشر به شیوه‌ای استادانه مواجه شده؛ سوالاتی از این دست که ما که هستیم و چطور موجودیت پیدا کرده‌ایم؟ دوتا از شخصیت‌های اصلی این کتاب، ژوکر و ملوان هستند و دیالوگ‌های بین این دو مباحث جالبی را به وجود می‌آورد. ژوکر فردی عاصی از اجتماع، درونگرا و ژرف‌اندیش است و نویسنده بار زیادی از تبیین موضوع را روی دوش این شخصیت نهاده است.

مهیار ستاری، گوینده این اثر که ۲۲ سال سابقه گویندگی در رادیو و دوبله دارد و گویندگی آثاری همچون «جنایت و مکافات»، «کشتی ساکورا»، «گربه بلیتس»، «ژنرال جنوبی اهل بیگ‌سور»، «مرگ ایوان ایلیچ» و... در کارنامه کتاب‌خوانی‌های او دیده می‌شود، درباره نسخه صوتی این اثر می‌گوید: «اگر کسی فلسفه را دوست دارد اما بحث سنگین فلسفی خسته‌اش می‌کند، حتما شنیدن این کتاب او را خوشحال خواهد کرد.»

ستاری همچنین بیان می‌کند: «درست است که شهرت گوردر با رمان «دنیای سوفی» شروع شد اما باید بدانیم که محبوبیت این نویسنده با «راز فال ورق» به اوج رسید و خود گوردر نیز این کتاب را به عنوان شاهکار کارنامه‌اش قلمداد می‌کند، چراکه در آن، فانتزی و فلسفه با هم گره خورده است.»

منبع: ایسنا

391415