نمایشگاه کتاب کجا برپا می‌شود؟

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه کتاب آمادگی ندارد و باید به رفع نواقص بپردازد.

تصویر نمایشگاه کتاب کجا برپا می‌شود؟

به گزارش سایت خبری پرسون، به گفته نادعلی با برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب لطمه ترافیکی ایجاد می‌شود. اما مدیر‌عامل نمایشگاه شهر آفتاب گفته است که بهترین مکان برای برگزاری نمایشگاه همین شهر آفتاب است چرا که کنار این نمایشگاه اتوبان خلیج‌فارس و مترو وجود دارد.

عباس تقدسی‌نژاد، مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب هم گفت: در حال حاضر هم می‌توان با فضا‌های موقت نمایشگاه بین‌المللی کتاب را در شهر آفتاب برگزار کرد، ولی برگزاری نمایشگاه با شرایط فعلی منطقی نیست.

به گفته مدیرعامل شهر آفتاب، برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب به ۱۰۰ هزار متر فضای سرپوشیده نیاز دارد. در حالی که امسال در نمایشگاه شهر آفتاب تنها ۳۵ هزار متر فضا وجود دارد. لذا قصد داریم تا ۱۲۰ هزار متر فضای نمایشگاهی شهر آفتاب را توسعه دهیم تا بتوانیم برای سال ۱۴۰۲ نمایشگاه کتاب را در شهر آفتاب برگزار کنیم.

تقدسی‌نژاد گفت: با مترو هماهنگی‌های لازم انجام شده و این آمادگی وجود دارد که ساعات مترو را به یک ربع یکبار کاهش دهیم. در جلسات با مدیر‌عامل بهره‌برداری مترو این قول داده شده که در تیر ماه مدت زمان مترو به ۱۰ دقیقه و کمتر رسانده شود.

سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به دو شکل فیزیکی و مجازی از تاریخ ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

مصلی تهران دارای ۳۰ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی در ۵ شبستان است، که ۵ هزار متر از فضای کنونی قابل استفاده در شهر آفتاب کمتر است.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب در نمایشگاه شهر آفتاب تنها یک‌بار در سال ۱۳۹۵ و در دوره شهرداری قالیباف برگزار شده است.

منبع: YJC

391376