۴۰ درصد از ظرفیت‌های اقامتی مشهد تکمیل شد

قائم مقام ستاد خدمات سفر و معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران خراسان رضوی  اعلام کرد که تاکنون ۴۰ درصد از ظرفیت اقامتی مشهد در اختیار زائران و مسافران است که تکمیل ۱۰۰ درصدی این مراکز اقامتی طی روز‌های آینده پیش‌بینی می‌شود.
تصویر ۴۰ درصد از ظرفیت‌های اقامتی مشهد تکمیل شد

به گزارش سایت خبری پرسون،قائم مقام ستادخدمات سفر و معاون هماهنگی ومدیریت امور زائران خراسان رضوی حجت الاسلام گنابادی نژاد امروز درنشست خبری ستاد خدمات سفر گفت: از آنجا که هنگام پیش فروش بلیت‌های سفر، در همان روز‌های اول همه بلیت‌ها به مقصد مشهد فروخته شده است، طبق پیش‌بینی‌ها نوروز امسال جمعیت قابل توجهی از زائران را در این شهر پذیرا خواهیم بود.

حجت الاسلام گنابادی نژاد افزود: با تمهیدات اندیشیده شده توسط کمیته‌های ۱۴ گانه خدمات سفر در استان، از روز گذشته عملیات اجرایی خدمات رسانی به زائران نوروزی در شهرستان‌های مختلف خراسان رضوی آغاز شد.

وی ۱۰ اولویت ویژه خراسان رضوی برای خدمت رسانی به زائران در روز‌های پیش رو را شامل آمادگی برای اسکان زائران در زمان برودت هوا، تامین نان بویژه در اطراف حرم مطهر رضوی، رعایت الزامات مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا بویژه دریافت سه دز واکسن، آمادگی برای خدمات رسانی شبانه روزی در مراکز درمانی، درمانگاه ها، بیمارستانها، مراکز دیالیز مشهد، داروخانه‌ها و توقفگاه‌های خودرو، تامین کالا و نظارت بر توزیع آن و سرویس‌دهی کامل در حوزه حمل و نقل به زائران برشمرد.

قائم مقام ستاد خدمات سفر خاطر نشان کرد: درحالیکه ۵۰ درصد از ظرفیت اقامتی معمول و رسمی کشور در شهر مشهد قرار دارد، اما همین میزان به تعداد ۱۱۵ هزار تخت جوابگوی نیاز زائران و مسافران این شهر نیست و باید از ظرفیت‌های دیگر اقامتی بهره گرفت.

حجت الاسلام گنابادی نژاد افزود: همه ظرفیت‌های اقامتی از جمله زائرسراها، مدارس آموزش و پرورش، حسینیه ها، خوابگاه‌های دانشجویی، مساجد، سوله‌های ورزشی و سوله‌های بحران در قالب بیش از ۴۵۰ هزار نفر ظرفیت اقامتی شبانه روزی در استان و بیش از ۳۵۰ هزار نفر ظرفیت اقامتی شبانه روزی در مشهد برای خدمت‌رسانی به زائران مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته هیچ گزارش منفی مرتبط با خدمات رسانی در حوزه‌های مزبور ارایه نشده است، افزود: خدمات فرهنگی ویژه زائران توسط دستگاه‌های مسوول در سه محور منتهی به مشهد ارائه می‌شود.

حجت الاسلام گنابادی نژاد تمرکز بر ظرفیت‌های نظارتی از جمله نظارت بر حوزه تاکسیرانی و تزریق واکسن را مورد تاکید قرار داد و گفت: ستاد خدمات سفر در حوزه پروتکل‌های بهداشتی بویژه واکسن به هیچ وجه کوتاه نیامده و نظارت‌های سرسختانه‌ای در این زمینه دارد.

وی افزود: فروش بلیت‌های قطار، اتوبوس و هواپیما به مقصد مشهد و رزرو واحد‌های اقامتی مشروط بر تزریق حداقل دو دز واکسن بوده است، واکسن سرنشینان خودرو‌های شخصی به صورت سیستمی کنترل می‌شوند و پایگاه‌های واکسیناسیون نیز در استان فعال هستند.

قائم مقام ستادخدمات سفر و معاون زیارت استان گفت: با همکاری شهرداری و فرمانداری مشهد، ظرفیت جدید برای توقف پنج هزار خودرو در اطراف حرم مطهر رضوی برای ایام نوروز ایجاد شده است.

حجت الاسلام گنابادی نژاد افزود: همه تمهیدات لازم برای خدمت رسانی به مسافران و زائران در مسیر‌های منتهی به مشهد پیش‌بینی شده است و آمادگی لازم برای اقامت موقت زائران و خدمات رسانی به آنان در این مسیر‌ها وجود دارد.

منبع: صدا و سیما

389400