کدام عطر ها مناسب بهار و تابستان هستند؟

عطرها بخشی از خاطرات هستند و ما با بویی که حس می‌کنیم، خاطرات را در ذهن خود زنده می‌کنیم. مثلا بوی شکوفه‌های بهاری، خاطرات عید نوروز و دید و بازدیدها را زنده می‌کند.
تصویر کدام عطر ها مناسب بهار و تابستان هستند؟

استفاده از عطر و ادکلن باید طبق اصول خاصی صورت گیرد. با رعایت این اصول همواره رایحه ی عطر برای فرد و اطرافیانش خوشایند و دلنشین می باشد. برای انتخاب عطر باید به عواملی نظیر سلیقه فردی، مناسبت ها، فصول، زمان و مکان استفاده از عطر توجه داشت.

در واقع با توجه به این نکات می توانید عطر مناسب برای خود یا دیگران انتخاب کنید. احتمالا برای شما هم سوال پیش آمده باشد که چه عطرهایی برای بهار خوب است؟

در این مقاله قصد داریم به مبحث “راهنمای خرید عطر مناسب فصل بهار” بپردازیم و با بیان چند نکته انتخاب عطر مناسب فصل بهار و تابستان را برای شما عزیزان آسان کنیم.

رابطه ی عطر با فصول سال

هر فصل از سال رایحه ای خاص می طلبد و تمام روایح را نمیتوان در تمام فصول مصرف کرد. همانطور که متناسب با تغییر فصل و شرایط جوی نوع پوشش فرد تغییر میکند، نوع عطر او نیز باید تغییر کند. عطرهای هماهنگ با فصول سرد طبع گرمی دارند تا بتوانند گرما بخش روزهای سرد باشند.

با گذر از فصل سرد به فصل معتدل و گرم، طبیعی است که باید نوع عطر تغییر کند و رایحه ملایم و خنک تر شود، چرا که افزایش دمای هوا، رایحه و اثر عطر را تشدید می کند. پس عطری مناسب روزهای بهاری و گرم تابستان است که رایحه و ماندگاری آن، تحت تاثیر دمای هوا قرار نگیرد. در واقع باید ویژگی های عطر بهاری زنانه و مردانه را بدانید، سپس اقدام به خرید آن کنید.

ویژگی رایحه عطر زنانه بهاری

عطر مناسب فصل گرم، رایحه‌ای مخالف آب و هوا دارد. در این صورت عطر ملایم و خنک احساس خنکی و خوشایندی را القا می‌کند و بینی کسی را در گرما آزار نمی‌دهد. یکی از رایحه‌های عطر بهاری زنانه، رایحه گل است. این رایحه گل، پرطرفدارترین عطر زنانه محسوب می‌شود. اما اگر می‌خواهید کمی متفاوت باشید و عطری فانتزی، ملایم و کمی شیرین تهیه کنید، رایحه میوه انتخاب مناسبی خواهد بود. برخی از عطرهای ملایم و خنک زنانه نیز رایحه ترکیبی دارد که عطر و بوی متفاوت و خاصی ایجاد می‌کنند. معمولا این رایحه‌ها ترکیبی از گل، میوه، سبزیجات و اسانس‌های گوناگون است.

دسته بندی عطرهای بهاری

عطرهایی با رایحه ی غالب گل

همانطور که پیداست اینگونه عطرها از عصاره ی گل های مختلف به دست می آید. عطرهای گلی به دلیل سبک و ملایم بودن جزء بهترین عطرهای فصل بهار هستند. از بهترین روایح گلی می توان به رایحه ی نرگس و مریم اشاره کرد.

عطرهایی با رایحه ی غالب میوه و مرکبات

مرکبات و میوه ها، رایحه ی تازه، شاداب و لطیفی دارند که با آب و هوای بهار هماهنگی خوبی دارد. بنابراین اینگونه عطرها برای بهار مناسب هستند. از مهمترین آنها می توان به ترنج، پرتقال ماندارین و میوه های گرمسیری اشاره کرد.

عطرهایی با رایحه ی غالب گیاهی و دریایی

از جمله عطرهای فوق العاده مناسب برای روزهای معتدل و گرم، عطرهایی هستند که بوی دریا می دهند. رایحه ی اینگونه عطرها نسیم خنک دریا، ساحل، جنگل و چمنزار را در ذهن تداعی می کنند. پیشنهاد می شود عطرهایی را انتخاب کنید که ترکیب چند رایحه باشد. معمولا عطرهایی با رایحه ی غالب تک اسانس چندان مورد پسند قرار نمی گیرد.

رایحه ی یک عطر بهاری معمولاً میان یک عطر تابستانی و زمستانی است. از آنجا که دما رو به افزایش است، رایحه بیشتر به سمت یک عطر تابستانی و خنک گرایش دارد. بنابراین عطرهای گرم و بیش از حد شیرین، برای فصل بهار توصیه نمی شود. البته توصیه می شود در روزهای گرم در کنار عطر از لوسیون های بدن نیز استفاده شود. لوسیون ها رطوبت کافی و بوی مطبوعی به بدن شما می بخشند. در ادامه یک راهنمای خرید عطر مناسب فصل بهار و پرفروش ترین عطرهای بهاری زنانه و مردانه و را به شما معرف خواهیم کرد.

عطر را تست کنید

پیش از خرید عطر، آن‌ها را تست کنید. برای این کار مقداری از عطر را روی مچ دست خود بزنید، چراکه نبض و رگ‌های دست حرارت بیشتری دارند و بوی عطر را بهتر متصاعد می‌کنند. به همین دلیل بسیاری از خانم‌ها و آقایان به‌جای عطرافشانی روی لباس، سر و صورت، مقداری عطر روی مچ دست و گردن می‌زنند.

البته توجه داشته باشید که عطر برای پوشاندن بوی عرق نیست و بوی بدن را بدتر متصاعد می‌کند. از این‌رو توصیه می‌کنیم پیش از تست عطر، حتما حمام بروید و از هیچ عطر دیگری استفاده نکنید تا بوی دقیق عطر را متوجه بشوید. درصورتی‌که رایحه چند عطر را از یکدیگر تشخیص ندادید، مقداری دانه قهوه را بو کنید تا دوباره رایحه عطرها را از یکدیگر تمییز دهید.

تفاوت عطر اصل و تقلبی را بشناسید

این روزها بازار خرید و فروش عطر تقلبی بسیار داغ است و بسیاری بی‌آنکه شناختی از عطر اصل و تقلبی داشته باشند، آن را تهیه می‌کنند. در واقع عطرهای تقلبی به‌جای رایحه اصلی، بوی الکل می‌دهند و ماندگاری ندارند.

یکی از روش‌های تشخیص عطر زنانه اصل از عطر تقلبی، شیشه عطر است. شما می‌توانید شیشه اصلی عطر موردعلاقه یا موردنظر خود را در سایت‌های معتبر بررسی کنید و آن را با شیشه عطری که می‌خواهید بخرید، مقایسه کنید. معمولا شیشه عطرهای تقلبی کدر هستند و نوشته‌های آن به‌راحتی پاک می‌شوند.

شماره سریال روی جعبه عطرهای اصل حک شده که معمولا عطرهای تقلبی فاقد این شماره سریال هستند. همچنین در ساخت عطرهای اصل، تقارن در بسته‌بندی و تولید شیشه عطر رعایت شده است که می‌توان با بررسی دقیق‌تر متوجه این مسئله شد.

387455