راهنمایان گردشگری مبلغان صنعت گردشگری هستند

معاون گردشگری گفت: تمام حلقه‌های صنعت گردشگری بازخورد کار خود را زمانی دریافت می‌کنند که راهنمایان گردشگری به‌عنوان مفسران و مبلغان صنعت گردشگری با گردشگران مواجهه شوند.

تصویر راهنمایان گردشگری مبلغان صنعت گردشگری هستند

به گزارش سایت خبری پرسون، علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور در پیامی ویدئویی به گردهمایی مجازی راهنمایان گردشگری ایران، بیان کرد: تمام حلقه‌های صنعت گردشگری بازخورد کار خود را زمانی دریافت می‌کنند که راهنمایان گردشگری به‌عنوان مفسران و مبلغان صنعت گردشگری با گردشگران مواجهه شوند.

وی راهنمایان گردشگری را پیشگامان و پیشانی مواجه صنعت گردشگری با گردشگران خارجی عنوان کرد و افزود: در سال گذشته تلاشمان این بود به گونه‌ای برخی از دغدغه‌ها را مرتفع کنیم، امیدواریم در سال آینده بتوانیم کمک بیشتری به این قشر اثرگذار در حوزه صنعت گردشگری کنیم.

گنجاندن بیمه راهنمایان گردشگری در لایحه بودجه ۱۴۰۱ و پیشنهاد به ستاد خدمات سفر استان‌ها مبنی بر استفاده از راهنمایان گردشگری به‌عنوان سفیران سلامت در نوروز ۱۴۰۱ از جمله اقدامات انجام شده‌ای بود که معاون گردشگری کشور به آن‌ها اشاره و ابراز امیدواری کرد که از ظرفیت راهنمایان همان طور که در رویداد اکسپو استفاده شد بعد از این هم استفاده شود و این قشر موثر گردشگری بیش از پیش حمایت شوند.

منبع: فارس

385509