پرسون از کم کاری مدیریت شهری منطقه 6 تهران گزارش می دهد؛

تردد ناایمن عابران پیاده در یک مسیر پر رفت و آمد/ خطر در کمین رهگذران خیابان وصال

محله وصال شیرازی در مرکز پایتخت در محدوده منطقه ۶ شهرداری تهران قرار دارد؛ این محله از شمال با محله کشاورز، از غرب با محله جمالزاده، از جنوب با محله انقلاب و از شرق با محله ولیعصر همسایه است.
تصویر تردد ناایمن عابران پیاده در یک مسیر پر رفت و آمد/ خطر در کمین رهگذران خیابان وصال

به گزارش سایت خبری پرسون، چند سالی است که مدیریت شهری تهران در دوره های مختلف توجه ویژه ای به تردد ایمن و آسوده عابران پیاده دارد؛ اما گویا مدیریت شهری منطقه 6 تهران خیلی توجه به این موضوع ندارد به طوری که در چهار راه خیابان وصال شیرازی _ خیابان ایتالیا مناسب سازی برای تردد عابران پیاده انجام نشده و طبق مشاهدات میدانی گویا در هیچ دوره ای از مدیریت شهری تلاشی برای ساماندهی این محور نشده است.

البته آن طور که ساکنان این منطقه به خبرنگار پرسون می گویند گویا مدیریت شهری این منطقه بیشتر توجه به ظاهر سازی دارد، در ادامه گزارش پیش رو بیشتر از مشکلات تردد عابران از این چهار راه پر رفت و آمد می خوانید:

پلی برای عابران پیاده وجود ندارد

در هیچ منطقه ای از تهران معبری وجود ندارد که بین جوی آب و معابر جدول کشی نباشد؛ اما در این خیابان چندین سال است که جدول کشی نشده است و نه تنها برای عابران خطرناک است بلکه برای پارک خودروها نیز خطر ناک است و هر از گاهی شاهد آن هستیم که چرخ خودروها داخل جوی آب قرار می گیرد.

یکی از شهروندان تهرانی که همه روزه برای تردد به محل کارش مجبور است از این مسیر عبور کند و دل پری از کم توجهی مدیریت شهری دارد، گفت: سالیان سال است که شهرداری منطقه 6 هیچ فعالیتی برای ساماندهی این مسیر در یک دهه اخیر که بنده در این مسیر تردد داشته ام نکرده است.

وی که خود را رحمتی معرفی می کند، برای اثبات صحبت هایش به جداول حاشیه معبر با جوی آب اشاره کرد، افزود: در هیچ منطقه ای از تهران معبری وجود ندارد که بین جوی آب و معابر جدول کشی نباشد؛ اما در این خیابان چندین سال است که جدول کشی نشده است و نه تنها برای عابران خطرناک است بلکه برای پارک خودروها نیز خطر ناک است و هر از گاهی شاهد آن هستیم که چرخ خودروها داخل جوی آب قرار می گیرد.

این شهروند تهرانی ادامه داد: پل عابر پیاده روی جوی آب در تمامی چهار ضلع تقاطع خیابان وصال با ایتالیا بدون استاندارد، کوچک، فرسوده و غیر استفاده است.

تردد ویلچر و کالسکه غیر ممکن

یکی از کسبه این محله نیز در این باره به خبرنگار ما گفت: تنها موضوع تردد آسوده عابران پیاده نیست، بلکه افراد دارای معلولیت به خصوص افراد دارای ویلچر و مادرانی که به همراه فرزندان شان با کالسکه از این مسیر تردد دارند نیز با مشکل روبرو هستند و مجبورند از خیابانی که خودروها تردد دارند عبور کنند.

همه ساله شاهد آن هستیم که چند بار جداول بلوار کشاور رنگ آمیزی می شود، فضای سبز آن مورد رسیدگی قرار می گیرد، مسیر پیاده رو مورد بهسازی و مرمت قرار می گیرد اما در چهار راه خیابان وصال به خیابان ایتالیا اقدامی صورت نگرفته است.

این مغازه دار خیایان وصال در ادامه افزود: نکته قابل توجه این موضوع این است که خیابان وصال یکی از مهم ترین معابر شهر تهران است و روزانه هزاران نفر از شهروندان در آن تردد دارند اما معلوم نیست به چه دلیل مدیریت شهری در این محور خدمات رسانی نمی کند.

وی خاطر نشان کرد: در قسمتی از این چهار راه که عابران می خواهند از عرض خیابان تردد کنند و خود را به پیاده رو برسانند باید از جوی عابر بدون پل عبور کنند و این در حالی است که شهرداری می تواند در مدت زمان یک روز به راحتی پل هایی از جنس بتن راه اندازی کند.

یکی دیگر از شهروندان در این باره معتقد است: شهرداری منطقه 6 تهران تنها فعالیت خود را در بلوار کشاور تمرکز کرده و هر طرح و اقدامی دارد در این محور انجام می دهد، در حالی که منطقه 6 معابر دیگری هم دارد.

وی ادامه داد: همه ساله شاهد آن هستیم که چند بار جداول بلوار کشاور رنگ آمیزی می شود، فضای سبز آن مورد رسیدگی قرار می گیرد، مسیر پیاده رو مورد بهسازی و مرمت قرار می گیرد اما در چهار راه خیابان وصال به خیابان ایتالیا اقدامی صورت نگرفته است.

طرح توسعه محله ای به این محله نرسیده است!

در دوره گذشته مدیریت شهرداری تهران به دلیل کمبود درآمد، پروژه های کلان به اجرا در نیامد و مدیریت گذشته به پروژه های توسعه محله ای یا به عبارتی کوچک مقیاس روی آورد و در این دوره از مدیریت شهری نیز پروژه های توسعه محله ای مورد توجه قرار گرفته و با همین رویکرد به دنبال توسعه شهر هستند، اما گویا این پروژه های توسعه محله ای در این محله از سوی مدیریت شهری منطقه6 به اجرا در نیامده و حتی در بازدید میدانی مدیران شهری نیز قرار نگرفته است؛ انتظار این است شهردار تازه نفس این منطقه کمی همت کند و بازدیدی از این محور انجام دهد و خود از نزدیک از مشکل تردد عابران پیاده این محور آگاه شود.

385372