پذیرش روزانه تا ۷۰ نفر در مرکز درمان ناباروری مشهد

رییس مرکز درمان ناباروری میلاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اعلام شناسایی حدود ۱۸۰ هزار زوج نابارور در مشهد گفت که روزانه بین ۴۰ تا ۷۰ نفر در این مرکز پذیرش می‌شوند.
تصویر پذیرش روزانه تا ۷۰ نفر در مرکز درمان ناباروری مشهد

به گزارش سایت خبری پرسون،دکتر نیره خادم رییس مرکز درمان ناباروری میلاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست با رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: در سطح کشور بین ۱۵ تا ۲۰ درصد جمعیت نابارور هستند و در دولت انقلابی سیزدهم گام‌های موثری در خصوص درمان ناباروری برداشته شده است.

دکتر نیره خادم گفت: مرکز درمان ناباروری میلاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد دومین مرکز تخصصی کشور پس از یزد است که از سال ۱۳۷۴ فعال شده و هم اکنونهم در بیمارستان امام رضا (ع) استقرار یافته است.

وی با بیان اینکه با توجه به قرمز بودن وضعیت کرونایی افراد در سن بالا و با تخمک‌گذاری ضعیف در اولویت دریافت خدمات جراحی IVF هستند.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر، رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار اظهار کرد: میزان ناباروری در شهر مشهد زیر ۲۰ درصد است و در مجلس یازدهم اولین طرحی که مصوب شد بحث درمان زوج‌های نابارور بود .

در ادامه این نشست دکتر ایوب توکلیان، جانشین معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: حدود ۱۸۰ هزار زوج نابارور شناخته شده در مشهد داریم و نرخ باروری در این شهر ۱.۸ درصد است.

وی تصریح کرد: کل هزینه‌های یک زوج برای درمان ناباروری ۳۰ میلیون تومان است و با اتفاق مثبت صورت گرفته پوشش بیمه‌ای از ۸۵ به ۹۰ درصد افزایش یافته تا دغدغه این قبیل زوجین برطرف شود.

منبع:صداوسیما

384390