90 درصد متقاضیان کاشت حلزون گوش خدمات دریافت کرده اند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: 300 کودک مبتلا به ناشنوایی در استان خراسان رضوی متقاضی عمل کاشت حلزون گوش هستند که از این میزان بیش از 90 درصد آنها این خدمت را به صورت رایگان دریافت کرده اند.
تصویر 90 درصد متقاضیان کاشت حلزون گوش خدمات دریافت کرده اند

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر شاپور بدیعی با بیان اینکه هزینه هر پروتز کاشت حلزون به طور میانگین ۱۰ هزار دلار است؛ افزود: عمل جراحی کاشت حلزون به صورت رایگان در بیمارستان‌های دولتی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می‌شود که این دانشگاه کودکان مبتلا از خراسان رضوی و استانهای همجوار را زیر پوشش دارد.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان برای عمل کاشت حلزون شامل هزینه دستگاه حلزون، عمل جراحی و توان بخشی‌های بعد از کاشت برای کودکان ناشنوا و کم شنوا در بیمارستان‌های دولتی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از جمله بیمارستان قائم(عج) مشهد به صورت رایگان هزینه شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه این کودکان ناشنوا از استان خراسان رضوی و سایر استان های همجوار هستند، بیان کرد: هم اینک کمتر از ۳۰ کودک مبتلا به ناشنوایی در صف انتظار کاشت حلزون قرار دارند.

بدیعی افزود: کاشت حلزون از جمله اعمال جراحی است که باید در سنین پایین انجام شود تا کودک بتواند از زندگی عادی بهره‌مند شود و با محیط پیرامون ارتباط برقرار کند، لذا در راستای حمایت از بیمارانی که مشکل کم شنوایی شدید دارند عمل کاشت حلزون در حال انجام است.

وی گفت: در برنامه ملی کاشت حلزون، کودکان زیر چهار سال دارای مشکلات شنوایی در اولویت عمل کاشت حلزون قرار دارند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

ایرنا

484796

مطالب مرتبط