۵۰ مرکز درمانی برای خدمت به بیماران کرونایی در مشهد فعالیت می کنند

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد که ۵۰ درمانگاه و مرکز خدمات جامع سلامت در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بیماران مشکوک و یا مبتلا به کرونا خدمات‌رسانی می‌کنند.
تصویر ۵۰ مرکز درمانی برای خدمت به بیماران کرونایی در مشهد فعالیت می کنند

به گزارش سایت خبری پرسون،محمد پهلوان رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:فعالیت ۵۰ مرکز درمانی برای خدمت به بیماران کرونایی در مشهد از این تعداد ۹ مرکز شامل مرکز سلامت آب و برق، مرکز سلامت شهرک لشکر، درمانگاه پنجتن و درمانگاه طبرسی، درمانگاه رضوان، مرکز سلامت احمدی، درمانگاه شریف، مرکز سلامت سیدی و درمانگاه آرین در نقاط مختلف شهر مشهد به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند.

محمد پهلوان افزود: فعالیت سایر مراکز خدمات جامع سلامت و درمانگاه‌های منتخب از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه و در برخی مراکز تا ۲۴ است و در حال حاضر ۳۲ مرکز و درمانگاه در شهر مشهد و ۱۸مرکز منتخب نیز در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه، به بیماران سرپایی در سطح یک خدمات رسانی می‌کنند.

وی گفت: برای خدمات رسانی به بیماران سرپایی از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده شده و در این راستا ۱۵۰ درمانگاه در شهر مشهد در این زمینه فعال هستند که ۱۹ مرکز از این تعداد خدمات را در سطح۲ و تخصصی به بیماران ارائه می‌دهند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: شهروندان در صورت ابتلا به علائم بیماری در مرحله اول ضمن تماس با سامانه ۱۹۱ و دریافت اطلاعات لازم، به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت منتخب و یا درمانگاه مراجعه کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کلانشهر مشهد و ۱۵شهرستان دیگر خراسان رضوی، ۸۰درصد از جمعیت ۶میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد.

منبع:صداوسیما

383580