بلیت اتوبوس در مشهد برای کرونایی ها و واکسن نزده ها صادر نمی‌شود

رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی اظهار داشت که اکنون فرآیند بررسی وضعیت سلامت مسافران و یا تزریق واکسن کرونا بوسیله بررسی کد ملی و استعلام از سامانه سروا (سازمان فنی اطلاعات ایران) انجام شده و بلیت برای افراد کرونایی و یا واکسن نزده صادر نمی‌شود.

تصویر بلیت اتوبوس در مشهد برای کرونایی ها و واکسن نزده ها صادر نمی‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، کریم نوایی نظامی رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی اعلام کرد که اکنون فرآیند بررسی وضعیت سلامت مسافران و یا تزریق واکسن کرونا بوسیله بررسی کد ملی و استعلام از سامانه سروا (سازمان فنی اطلاعات ایران) انجام شده و بلیت برای افراد کرونایی و یا واکسن نزده صادر نمی‌شود.

وی گفت: اتصال سامانه‌های فروش بلیت شرکت‌های مسافربری به سامانه امید(سامانه متصل به وزارت بهداشت) در شرف تکمیل و نتیجه دادن است و در این راستا سازمان راهداری اقدام به معرفی نمایندگان تشکل‌های صنفی کارفرمایی کشور به سازمان فناوری اطلاعات ایران جهت دریافت خدمات کرده، ضمن اینکه شرکت‌های پشتیبانی نرم‌افزار زیرمجموعه تشکل‌های صنفی نیز نرم افزارهای مورد استفاده شرکت‌های مسافربری را برای اتصال به سامانه آماده‌سازی کرده‌اند و به محض برقراری سرویس استعلام از سامانه امید، فرآیند صدور بلیت صرفا برای مسافرین دارای کارت واکسن اجرا خواهد شد.

رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی اضافه کرد: درخصوص اتباع خارجی نیز ارائه گواهی تست منفی کرونا و کنترل توسط شرکت‌های مسافربری ملاک عمل است .

نوایی نظامی اظهار داشت: در حال حاضر در پایانه مسافربری امام رضا(ع) مشهد فروش بلیت صرفا بصورت مکانیزه صورت می گیرد و تا زمان اتصال سرویس سامانه امید، وضعیت سلامت مسافران بر اساس کد ملی از سکوی سروا استعلام شده و بصورت هوشمند امکان صدور بلیت برای مسافران مشمول طی دوره قرنطینه مقدور نیست.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه مشکلی که اکنون با آن مواجه هستیم این است که افراد واکسن نزده یا مبتلا به کرونا که امکان دریافت بلیت در پایانه ندارند در خارج از پایانه، میادین شهری و یا در توقفگاه‌های بین راهی سوار اتوبوس شده و به سفر خود ادامه می‌دهند.

نیمه نخست امسال ۵۸۹ هزار و ۳۷۴ سفر با ناوگان مسافربری جاده‌ای در خراسان رضوی انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۴۰ هزار سفر، معادل ۳۱ درصد بیشتر شده است.

خراسان رضوی هفت هزار و ۴۰۰ راننده و پنج هزار و ۳۰۰ دستگاه ناوگان مسافربری عمومی جاده‌ای شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه دارد.

شمار مسافران جابه‌جا شده با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای در این استان طی دوره شیوع کرونا ماهانه حدود یک میلیون مسافر و در شش ماه نخست امسال شش میلیون مسافر ثبت شده است که این رقم پیش از آغاز کرونا و اعمال محدودیت‌های ناشی از آن سالانه حدود ۲۰ میلیون مسافر بود.

منبع : ایرنا

383418