درخواست معلمان برای تسریع در اجرای رتبه‌بندی

ماجرای رتبه‌بندی معلمان بعد از گذشت ۱۰ سال هنوز یکی از خواسته‌های معلمان است؛ چرا که نتوانسته‌ است جایگاه واقعی خود را در دستگاه تعلیم و تربیت پیدا کند!

تصویر درخواست معلمان برای تسریع در اجرای رتبه‌بندی

به گزارش سایت خبری پرسون، معلمان هربار، اجرای طرحی را به عنوان رتبه‌بندی دیده‌اند اما در عمل آنچه اجرا شده است، تنها اضافه شدن مبلغی به حقوقشان بوده است که گاهی مبلغ آنقدر اندک بوده است که ترجیح می‌دهند چیزی از آن نگویند!

وقتی در پایان دولت یازدهم، لایحه رتبه‌بندی معلمان به مجلس ارائه شد، گمان می‌رفت که بالاخره، بعد از بررسی‌ها و جلسات فراوان، رتبه‌بندی واقعی برای معلمان اجرا شود اما واقعیت این بود که این رتبه‌بندی هم با آنچه معلمان مدنظر داشتند، فاصله داشت.

نمایندگان مجلس که پای کار موضوع رتبه‌بندی معلمان بودند، لایحه رتبه‌بندی را مورد بررسی دقیق قرار دادند و تلاش کردند تا رضایت معلمان را در آن به دست آورند و تغییراتی در رتبه‌بندی ایجاد شد. هر چند که این لایحه مورد تصویب بهارستانی‌ها قرار گرفت اما شورای نگهبان با گرفتن ایراداتی مانند ایجاد بار مالی برای دولت، به مجلس بازگرداند.

تعدادی از معلمان با ثبت پویشی با عنوان «درخواست تسریع در تصویب و اجرای رتبه بندی معلمان» خواستار پیگیری این موضوع هستند؛ در توضیحات این پویش آمده است: «با توجه به احتمال تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان توسط شورای محترم نگهبان، درخواست اجرای آن توسط وزارت آموزش و پرورش و صدور احکام قبل از اسفند ماه را از وزارت آموزش و پرورش داریم»؛ تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ معلم این پویش را امضا کردند.

یوسفی یکی از معلمان باسابقه تهران گفت: «در این مدت خیلی با اعصاب و روان معلمان بازی شد؛ هربار به معلمان گفتند که رتبه‌بندی را اجرا می‌کنیم و نکردند و اما نکته بسیار بدتر این است که وقتی هنوز قانون رتبه‌بندی اجرا نشده، هزار بار عنوان کردند که n مقدار به حقوق معلمان اضافه می‌شود».

وی ادامه داد: «هر رقمی که به حقوق معلمان اضافه می‌شود، فوری اطلاع‌رسانی می‌شود؛ این در حالیست که طوری وانمود می‌شود که انگار هیچ کدام از کارمندان دولت افزایش حقوق ندارند و فقط معلمان حقوقشان اضافه می‌شود».

منبع: فارس

383198