گردن خود را بدون جراحی لیفت کنید/ مراقبت های بعد ار آن

جراحی های زیبایی در عصر امروز به جایگاه ویژه ای قرار گرفته اند و به مراتب بسیاری از افراد در پی آگاهی بیشتر و در نهایت انجام آن هستند. در ادامه این مطلب به معرفی چگونگی، مزایا و معایب انجام لیفت گردن بدون جراحی پرداخته ایم.
تصویر گردن خود را بدون جراحی لیفت کنید/ مراقبت های بعد ار آن

مراقبت از پوست پیر تنها به پوست صورت شما اختصاص ندارد. پوست گردن شما همچنین علائم پیری ناشی از آسیب نور خورشید، عوامل محیطی و عادات سبک زندگی ناسالم را می تواند متحمل شود که با افزایش سن شدت نشان دادن آن ها افزایش می یابد. برای بسیاری از افراد، پیری گردن با چین و چروک و افتادگی پوست در صدر فهرست شکایاتی است که با متخصصان مراقبت از پوست به اشتراک گذاشته اند و از این شرایط نیز به شدت گله مند هستند. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا به خوبی با مزایا، معایب و چگونگی لیفت گردن بدون جراحی آشنا شوید.

آشنایی با چگونگی لیفت گردن بدون جراحی

لیفت گردن با جراحی استاندارد طلایی برای برداشتن پوست اضافی، سفت کردن پوست شل و کاهش خط و خطوط روی گردن انجام می گیرد. با این حال، تعداد افرادی که می خواهند ظاهر پوست خود را بدون رفتن زیر تیغ جراحی تغییر دهند در حال افزایش است. روش های غیر جراحی و کم تهاجمی به اندازه درمان های جراحی چشمگیر نیستند اما به دلیل عواقب کمتر پیشنهاد می شود که به آن توجه بیشتری داشته باشید. با این حال، آن ها می توانند به بهبود رنگ و بافت پوست، کاهش ظاهر چین و چروک و چین های گردن کمک کنند و به کانتور گردن شما ظاهری جوان تر ببخشند که این شرایط همان وضعیت ظاهری ایده آلی است که بسیاری از افراد در پی آن هستند.

مزایای انجام این کار

خلاص شدن از شر پوست شل روی گردن و زیر چانه اغلب به اقدامات جراحی نیاز دارد که خطرات قابل توجهی نیز در پی آن وجود خواهد داشت. به همین دلیل است افرادی که به دنبال بهبود ظاهر پیری پوست هستند ممکن است بخواهند یک روش غیر جراحی را در نظر بگیرند که اغلب به آن لیفت گردن گفته می شود که در ادامه این مطلب به معرفی برخی از مزایا آن به همراه اقداماتی که در پس آن باید انجام دهید، پرداخته ایم.

زمان بهبودی سریعتر:

زمان بهبودی برای بسیاری از روش‌ های لیفت غیر جراحی گردن از چند ساعت تا چند روز متغیر است. عوارض جانبی به طور کلی حداقل است و شامل قرمزی، تحریک، تورم، حساسیت و درد در محل تزریق است.

هزینه کمتر:

لیفت گردن با جراحی بسیار کم هزینه تر است. از طرف دیگر، روش های غیر جراحی بسته به نوع درمان، از هزینه های بالایی برخوردار می باشند. رویه کوتاه تر به طور کلی، اکثر روش های غیر جراحی ۳۰ تا ۹۰ دقیقه طول می‌کشند، در مقایسه با روش های جراحی که ممکن است چندین ساعت طول بکشد که به طور کلی خطرات کمتری دارد. از آنجایی که بیهوشی عمومی و برش‌ های بزرگ برای روش های غیر جراحی لازم نیست، خطر سلامتی شما کاهش می‌یابد.

آیا لیفت گردن بدون نیاز به عمل امکان پذیر است؟

پوست گردن زیبا برای داشتن ظاهری جذاب تقریبا ضروری است. بنابراین، این یکی از مهمترین اهداف برای بیمارانی است که به دنبال مشاوره از یک جراح پلاستیک هستند. شما می‌ خواهید مطمئن شوید که بهترین ظاهر ممکن را خواهید داشت و می‌ خواهید مطمئن شوید که گزینه لیفت گردنی که انتخاب می‌کنید آن ظاهر را ارتقا می‌ دهد.

در حال حاضر، بسیاری از گزینه‌ های غیر تهاجمی یا کم تهاجمی در دسترس هستند که نوید بخش بهبود کانتور گردن هستند: بوتاکس، لیپوساکشن، درمان‌ های لیزر، درمان‌های اولتراسوند مانند اولترا، درمان‌ های رادیو فریکانس مانند ترماژ، لیفت با نخ یا بخیه و غیره شامل این موارد می باشند. اگرچه برخی از این گزینه‌ ها دارای شایستگی هستند و می تواند پیشرفت های کوچکی در کانتور گردن ایجاد کند اما هیچ یک از آن ها نمی توانند اثرات یک لیفت جراحی خوب برنامه ریزی شده و اجرا شده را باز تولید کنند.

بیمار معمولی که به دنبال لیفت گردن است معمولا در سن ۴۰ تا ۶۰ سالگی است. این بدان معناست که شایع ترین مشکلات گردنی که دارند، شامل شلی پوست، شلی عضلانی و تجمع چربی در عمق لایه عضلانی گردن است. این چربی عمیق تر با روش های ساده لیپوساکشن قابل دسترسی نیست. بنابراین، تنها رویکردی که می‌ تواند به طور بهینه این مشکلات را درمان کند، لیفت پیشرفته گردن است که بر مشکلات لایه عمیق درون گردن تمرکز می‌کند.

چرا این درمان های غیر تهاجمی مشکل را برطرف نمی کنند؟

گفتنی می باشد که وظیفه لیپوساکشن به تنهایی از بین بردن چربی های سطحی گردن است که در این فرایند مشکل اصلی پیری نیست. از این رو شرایط گفته شده می تواند یک بهبود کوچک در کانتور گردن در بیمار مناسب ایجاد کند. با این حال، اغلب زیاده روی می شود و ظاهری خشن و نا منظم به گردن باقی می گذارد که برای هیچ فردی خوشایند نیست. هیچ کاری برای از بین بردن چربی عمیق، سفت کردن پوست یا سفت کردن لایه ماهیچه ای انجام نمی دهد. همچنین لایه برداری مجدد با لیزر به بهبود بافت و رنگ پوست محدود می شود، اما به هیچ وجه پوست را سفت نمی کند یا کانتور گردن را تغییر نمی دهد. هر اثر لیفتینگ بسیار موقتی است.

درمان های اولتراسوند و رادیو فرکانسی برای انتقال انرژی به عمق لایه پوست طراحی شده اند. در بهترین حالت، آن ها یک اثر سفت کننده خفیف روی پوست ایجاد می کنند، که عمدتا کوتاه مدت است، و هیچ کاری برای رفع تجمع بافت اضافی در گردن انجام نمی دهند. همچنین، نگرانی فزاینده ای وجود دارد که این درمان ها باعث ایجاد اسکار داخلی می شود که می تواند لیفت بعدی گردن را دشوار تر کند.

لیفت با نخ

لیفت با بخیه به عنوان مثال لیفت ترامپولین یا لیفت با نخ نیز می تواند یک لیفت کوچک ایجاد کند، اما اکثر جراحان به دلیل میزان عوارض بالا، ایده بلند کردن گردن با این تکنیک ها را کنار گذاشته اند. این شامل برداشتن چربی عمیق در سایر بافت های اضافی از گردن، سپس کوتاه کردن و سفت کردن عضله پوشاننده برای ایجاد یک کانتور به طور قابل توجهی بهبود یافته است. در بسیاری از بیماران، این کار را می توان از طریق یک اسکار کوتاه در زیر چانه بدون برداشتن پوست انجام داد. در صورت لزوم، ممکن است اسکارهایی در پشت گوش ها اضافه شود تا پوست اضافی در بیمارانی که پوست بسیار شل دارند، اصلاح شود. این نوع رویکرد جامع منجر به یقه زیبایی می شود که در حال حاضر با درمان های غیر تهاجمی یا کم تهاجمی نمی توان به آن دست یافت.

نکاتی که باید پس از این لیفت در نظر داشته باشید

در نظر داشتن نکات گفته شده در ادامه مطلب می تواند فرایند درمان را تسریع ببخشد.

بایستی از دو هفته قبل از انجام عمل مصرف سیگار و الکل را قطع نمایید.

خوراکی های دارای سیر و چایی سبز را بایستی از دو هفته قبل مصرف نکنید.

به هیچ وجه غذا های بسیار چرب مصرف نکنید.

قرص هایی به مانند آسپرین، ژلوفن، دیکلوفناک، مفنامیک اسید، ایبوپروفن، مکمل های دارای ویتامین e و c را مصرف نکنید.

انواع لیفت گردن

در حالی که این لیست کاملی از گزینه های شما نیست اما از روش های غیر جراحی زیر اغلب برای به حداقل رساندن علائم پیری در پوست گردن استفاده می شود.

بوتاکس:

درمان های تزریقی مانند بوتاکس می تواند به کاهش ظاهر چین و چروک کمک کند. اگرچه بدون برچسب، بسیاری از متخصصان پوست از تزریق بوتاکس در امتداد گردن و خط و خطوط عمودی گردن استفاده می‌کنند. همچنین برای آرام کردن حرکت ماهیچه های گردن و آرام کردن حرکت کشش رو به پایین عضله گردن نیز بسیار تاثیر گذار است. برای حفظ نتایج، باید هر ۳ تا ۴ ماه یک بار تحت درمان قرار بگیرید.

لیزر:

درصدی از پوست درمان می شود در حالی که پوست مجاور درمان نشده است که منجر به بهبود سریع‌ تر می شود. لیزرهایی مانند لیزر های اربیوم یا دی اکسید کربن (CO2) می توانند تخریب انتخابی و آسیب حرارتی را به دو لایه اول پوست ایجاد کنند که منجر به بهبود بافت، انقباض پوست و رشد کلاژن جدید شود. این درمان به بی حسی موضعی و بی حسی موضعی یا سیستمیک گاه به گاه نیاز دارد تا به خوبی تحمل شود.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ نشان داد که برای بیماران مبتلا به شلی پوست، جوان سازی کسری گردن CO2 یک گزینه درمانی موثر با اثر بخشی طولانی مدت است. در پایان زمان از کار افتادن می تواند تا ۱۰ روز باشد و نیاز به مراقبت متوسط ​​از زخم دارد.

تزریق:

پرکننده های پوستی تزریقی ممکن است به کاهش ظاهر چین و چروک و بازگرداندن حجم از دست رفته به پوست گردن شما کمک کنند. گاهی اوقات پزشک متخصص تزریق کننده برای بازسازی خط فک و القای رشد کلاژن به گردن استفاده می کند. اما وقتی روی گردن استفاده می‌شود، اغلب به جای سوزن، از یک کانول با نوک صاف استفاده می کند. گفتنی می باشد که هر درمان بین ۶ تا ۱۲ ماه طول می کشد.

دستگاه های مبتنی بر رادیو فرکوینسی:

رادیو فرکوینسی با میکرونیدلینگ یک روش غیر تهاجمی است که چین و چروک و شلی پوست را درمان می کند. این دو تکنیک برای باز تولید طبیعی کلاژن، الاستین و اسید هیالورونیک ترکیب می کند. با میکرونیدلینگ، پزشک سوزن های کوتاه بسیار ظریفی را برای جوان سازی پوست قرار می دهد. مزیت میکرونیدلینگ، لایه برداری مجدد لایه سطحی پوست و افزایش اثرات سفت کننده انرژی فرکانس رادیویی با تحریک بیشتر تولید کلاژن و الاستین است.

مطالعه ای در سال ۲۰۱۹ نشان داد که با ترکیب فناوری فرکانس رادیویی با میکرونیدلینگ و فرکانس رادیویی دو قطبی، پزشکان می توانند طیف وسیع تری از بیماران با شلی پوست متفاوت را درمان کنند. این شامل بیماران جوان تر می شود که شلی بافت نرم آن ها به اندازه کافی برای روش های اکسیزیون شدید نیست، و بیمارانی با شلی مکرر که قبلا یک عمل جراحی داشته اند. همچنین ممکن است فورا متوجه نتایج شوید، اما به طور کلی چند ماه طول می کشد تا آن ها را ببینید. میکرونیدلینگ با فرکانس رادیویی یک روش سفارشی است.

اولتراپی:

اولتراپی نوع دیگری از انرژی است که به پوست نفوذ می کند و لایه زیر پوستی گردن و چانه را درمان می کند. این روش یک فناوری اولتراسوند غیر جراحی، در سال ۲۰۰۹ توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای لیفت غیر تهاجمی گردن و چانه و بهبود چین و چروک و خطوط در ناحیه قفسه سینه تایید شد. هدف اولتراپی تحریک کلاژن و ایجاد پوستی جوان تر در ناحیه گردن و چانه است. برای انجام این کار، اولتراپی از طریق انرژی اولتراسوند با تصویربرداری متمرکز، سطح پوست را دور می زند.

این به پزشک اجازه می دهد تا مقدار مناسب را در اعماق مناسب و دمای مناسب را برای بلند کردن و حمایت از لایه های عمیق تر پوست هدف قرار دهد. همچنین در انجام لیفت بدون جراحی اولتراپی یک روش در مطب است که حدود ۶۰ تا ۹۰ دقیقه طول می کشد و به طور معمول، هیچ تعطیلی وجود ندارد و می توانید به فعالیت های عادی باز گردید. اما ممکن است متوجه بر افروختگی و قرمزی پوست شوید، اما باید ظرف چند ساعت از بین برود.

نتایج متفاوت است، اما معمولاً طی ۲ تا ۳ ماه ظاهر می شود زیرا کلاژن جدید برای بلند کردن پوست گردن و چانه عمل می کند و گفتنی می باشد که اولتراپی می تواند تا یک سال طول بکشد.

معرفی مزایای لیفت گردن

به طور کلی لیفت بدون جراحی دارای تاثیراتی مثبتی به مانند موارد زیر می باشد.

افزایش جذابیت و زیبایی گردن

حوان سازی پوست آن

بالا رفتن اعتماد به نفس

عدم انجام بیهوشی

با افزایش سن، پوست به مراتب گردن نازک‌ تر می‌ شود. پوشاندن گردن خود با لباس هایی مانند روسری یا ژاکت های یقه ای یک تاکتیک رایج است، اما راه حل پایداری نیست. روش های جراحی با زمان بهبودی طولانی، هزینه و خطر همراه هستند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد اکنون برای تقویت ظاهر گردن خود به روش‌ های لیفت غیر جراحی گردن مانند بوتاکس، درمان‌های اولتراسوند، لیزر و موارد دیگر روی می‌آورند.

این گزینه های ایمن تر مقرون به صرفه تر هستند، نیاز به خرابی کمتری دارند و نتایجی طبیعی ارائه می دهند. همچنین برای به حداکثر رساندن نتایج و به حداقل رساندن عوارض، با یک جراح پلاستیک یا متخصص پوست با مجوز مشورت کنید.

عواقبی که در پی دارد

عوارض گفته شده در ادامه مطلب می تواند در پی انجام لیفت گردن بدون جراحی نیز بروز گردد.

ایجاد ورم و کبودی

احساساتی به مانند مور مور شدن، سوزش و سفت شدن پوست گردن

ایجاد بی حسی در برخی نواحی پوست صورت

بروز واکنش های آلرژیکی نسبت به برخی قرص و دارو ها در طی جراحی و پس از آن

از سن مناسب برای انجام این عمل برخوردار نباشید.

مراقبت هایی که باید انجام دهید

مراقبت های گفته شده در ادامه مطلب پس از انجام لیفت گردن بدون جراحی بسیار تاثیر گذار است.

پس از انجام لیفت نباید رو به پشت و با بالشت بخوابید.

از مسکن هایی به مانند آسپرین، دیکلوفناک، ایبوپروفن و مفنامیک اسید به هیچ وجه استفاده نکنید.

در صورتی که از سرفه های بسیار شدید برخوردار هستید، موضوع را با پزشک در میان بگذارید.

پس از گذشت ۴۸ ساعت در صورت لزوم به حمام بروید.

همچنین برای مطالعه دیگر مطالب مرتبط به می توانید به روی لینک های جراحی لیفت بازو و لیفت بینی بدون جراحی کلیک نمایید.

382514