خاویار تراپی چیست و چه فوایدی دارد؟

خاویار تراپی یکی از انواع تراپی هاست که از محصولات خاویار استفاده می شود. این محصولات دارای مواد معدنی و ویتامین ها هستند این موارد شامل ویتامین A است که مانع از ریزش موها و ریزش موهای شما می شود ، ویتامین D که از ریزش مو پیشگیری می کند و اسیدهای چرب امگا ۳ هم به شما کمک می کند موهای شما مرطوب شود.
تصویر خاویار تراپی چیست و چه فوایدی دارد؟

خاویار تراپی مو نوعی روش احیا کننده مو است. خاویار تنها یک غذای نرم و محبوب در جهان نیست. بلکه یکی از روش های احیا و صافی مو نیز به شمار می‌رود. این ماده لوکس و پرخاصیت فواید زیادی برای موها دارد که باعث شده به یک روش درمانی و زیبایی پرطرفدار مو تبدیل شود. روش های زیادی برای صافی و احیای مو وجود دارد، مانند بوتاکس مو، کراتینه مو، پروتئین تراپی مو و روش های بسیار دیگر. اما خاویار تراپی می‌تواند با حداقل عوارض و در سریع ترین زمان ممکن موهای شما را نرم، براق، احیا، و صاف کند. برای آگاهی بیشتر از این روش درمانی شگفت آور و نحوه انجام آن با ما همرا باشید.

خاویار تراپی مو چیست؟

خاویار تراپی مو یکی از رو‌ش های درمان مو است که با استفاده از خاویار و فرآورده های آن انجام می‌شود. این روش باعث زیبایی و درخشندگی مو، رفع مشکلات و احیای تارهای مو می‌شود. این روش درمانی اغلب بدون دستگاه و همچنین بدون هیچگونه درد و ناراحتی انجام می‌شود. در حقیقت این درمان خانگی ریزش مو یک روش غیر تهاجمی است. در این روش علاوه بر دانه‌های خاویار از فرآورده ها و ماسک مو خاویار نیز استفاده می‌شود.

کدام موها مناسب خاویار تراپی مو هستند ؟

  • موهای کم حجم
  • موهای نازک
  • موهای آسیب دیده
  • موهایی که به طور مداوم رنگ یا دکلره شده اند
  • موهای کدر
  • موهای پر گره

تمام این موها مناسب و ایده ال برای خاویار تراپی مو هستند .

مزایای خاویار تراپی مو

خاویار خواص بیشماری برای زیبایی و سلامت مو دارد. برخی از مهم ترین مزایای خاویار برای مو عبارتند از:

۱. سرشار از مواد مغذی مورد نیاز مو

خاویار سرشار از مواد معدنی و مواد مغذی مورد نیاز مو مانند انواع ویتامین ها، اسیدهای آمینه، پروتئین ها، اسید چرب، ید، عناصر نادر، انواع آنتی اکسیدان ها و … است که هر کدام فواید منحصر به فردی برای مو دارند.

۲. ضد التهاب و آلرژی

از دیگر فواید استفاده از روش خاویار تراپی می‌توان به خاصیت ضد التهابی آن و ضد آلرژی آن اشاره کرد. در نتیجه اگر حساست یا آلرژی دارید، می‌توانید بدون نگرانی این روش درمانی را امتحان کنید.

۳. افزایش مقاومت مو

خاصیت احیا کنندگی و افزایش مقاومت موها از دیگر فواید این روش درمانی می‌باشد. در حقیقت در فرمولاسیون ماسک خاویار ماده‌ای به نام سرامید وجود دارد که باعث احیا و تقویت فیبر موها می‌شود.

۴. براق کنندگی مو

براق کنندگی، نرم شدن مو و رفع گره‌های ایجاد شده در مو از دیگر مزیت های این روش احیای مو است. در ساختار ماسک موی استفاده شده در این روش درمانی ماده ای به نام Cationic Derivatives وجود دارد دارد که در نرم کنندگی و براق شدن موها موثر است.

۵. رفع خشکی مو

رفع خشکی و درمان وزی مو از دیگر فواید روش خاویار تراپی مو است. در ساختار دانه‌های خاویار ماده ای به نام گلیکولیپید وجود دارد که به تامین چربی مورد نیاز مو کمک می‌کند و باعث رفع خشکی مو می‌شود.

۶. تاثیرگذاری سریع

در میان انواع روش های تراپی مو، خاویار درمانی تاثیرگذارترین روش محسوب می‌شود. در واقع این روش عملکرد فوق العاده ای دارد و بعد از انجام اولین جلسه به خوبی می‌توانید اثر آن را مشاهده کنید.

۷. مقرون به صرفه بودن

خاویار تراپی مو از نظر اقتصادی بسیار به صرفه است. زیرا قدرت عملکرد بالایی دارد و تنها با یک جلسه می توانید به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.

سایر فواید این روش بی نظیر عبارتند از:

  • حداقل عوارض
  • افزایش حجم مو
  • سرعت انجام بالا

روش انجام خاویار تراپی مو

این روش در سه مرحله انجام می‌شود. مرحله شست و شو، مرحله آغشته کردن موها، گرم کردن و شست و شو. برای اینکه بتوانید این روش را به درستی در منزل انجام دهید، مراحل زیر را به دقت پیگیری کنید:

۱. شستشوی مو

اولین مرحله در انجام روش خاویار تراپی مو، شستشوی موها می باشد. در این مرحله باید موهای خود را با استفاده از محصولات شوینده ملایم بشویید. برای انجام این کار می توانید از شامپوهای ملایم روزانه و مناسب موهای خود استفاده کنید.

۲. استفاده از ماسک موی خاویار

مرحله دوم اغلب بعد از این که موها کاملا خشک شدند انجام می شود. در این مرحله که تقریبا مهم‌ترین مرحله محسوب می‌شود، باید موها را به ماسک مو آغشته کنید. برای انجام این کار موها را به دسته های کوچک تقسیم کرده و سپس هر قسمت از موها را به خوبی به ماسک مو آغشته کنید. سپس هر قسمت را توسط فویل های قلعی به صورت مجزا بپوشانید.

۳. سر خود را به خوبی بپوشانید

در مرحله سوم تمام قسمت سر را با استفاده از کلاه یا حوله بپوشانید و برای چند دقیقه از دستگاه بخار کلاهی و یا سشوار برای گرم شدن و حرارت دادن به موها استفاده کنید. گرم کردن موها در این مرحله باعث می‌شود مواد معدنی موجود در ماسک بهتر به بافت مو نفوذ کنند و در نتیجه تاثیرگذاری آن افزایش یابد.

۴. مجدد موهای خود را بشویید

در مرحله آخر، بعد از برداشتن حوله یا کلاه، فویل ها را باز کنید، سپس موها را شانه کرده و به خوبی بشویید.

382237