انتقاد به سهمیه های سفارشی بلیت جشنواره فجر

میلاد شُکرخواه مدیر فناوری اطلاعات چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت: موضوع واگذاری بلیت به نهاد و یا سازمانی خاص اساسا بی‌پایه است؛ ۴۵۰ هزار قطعه بلیت تنها برای استان تهران به عنوان سهمیه مردمی تخصیص یافته است.
تصویر انتقاد به سهمیه های سفارشی بلیت جشنواره فجر

به گزارش سایت خبری پرسون، میلاد شُکرخواه مدیر فناوری اطلاعات چهلمین جشنواره فیلم فجر و در پاسخ به این پرسش که چرا تعداد بلیت‌های ملحوظ برای برخی فیلم‌ها - صبح امروز، چهارشنبه ۶ بهمن‌ماه - به سرعت به پایان رسیده و آیا بلیت یا سهمیه‌ای برای ارگان‌ها و نهادهایی خاص تخصیص داده شده، گفت: چنین موضوعی اصلا صحت ندارد، ما بلیتی به جایی تخصیص نداده‌ایم و موضوع واگذاری بلیت به نهاد و یا سازمانی خاص اساسا بی‌پایه است.

وی توضیح داد: تعدادی بسیار محدود بلیت و زیر ۱۰ درصد از کل ظرفیت جشنواره برای مهمانان ویژه بوده است که آنان ۲۴ ساعت زودتر می‌توانستند به سایت مراجعه و بلیت‌ها را خریداری کنند؛ این موضوع البته در هر دوره جشنواره بوده است و بحث تخصیص بلیت به نهادی خاص بی‌معنی است.

۴۵۰ هزار قطعه بلیط تنها برای استان تهران به عنوان سهمیه مردمی تخصیص یافته است

شکرخواه با اشاره به روند فروش بلیت از ساعت ۱۰ صبح امروز گفت: استقبال از خرید بلیت تا همین لحظه خوب بوده است و تا الان که ساعت نزدیک ۱۳ است، مردم بدون هیچ مشکلی مشغول خرید بلیط هستند و هیچ گزارشی از اخلال در روند خرید بلیت نداشته‌ایم.

در صورت تقاضای مازاد، سالن مازاد تخصیص داده می‌شود

مدیر فناوری اطلاعات چهلمین جشنواره فیلم فجر در پاسخ به این پرسش که چرا برخی از روند خرید بلیط رضایت ندارند و مشکلاتی نظیر برداشت پول از حساب و عدم صدور بلیط را گزارش می کنند، یادآور شد: در برخی موارد ممکن است در نتیجه ترافیک بالا در لحظه، اخلالی جزئی وجود داشته باشد اما برای این که خیال خریدار آسوده باشد که بلیت صادر شده یا نشده است، می‌تواند به بخشی تحت عنوان حساب کاربری که در هر سه سامانه «ایران‌تیک»، «سینماتیکت» و «گیشه هفت» وجود دارد، مراجعه کند.

عودت نشدن پول بلیت به درگاه بانک ارتباط دارد

وی ادامه داد: در این قسمت بخشی تحت عنوان بلیت‌های خریداری شده یا بلیت‌های من به عنوان گزارش خرید این بلیت‌ها وجود دارد؛ اگر پول از حساب کسر شده و بلیتی هم صادر نشده باشد این موضوع به درگاه بانکی باز می‌گردد و این اختلال متوجه سامانه بلیت فروشی نیست، در این صورت تا سقف ۲۴ ساعت پول به حساب بازگردانده می‌شود.

گاهی این اخلال به دلیل تقاضای‌های بالایی است که روی درگاه بانکی وجود دارد و این موضوع باعث می شود که تراکنش ناموفق باشد

شکرخواه در پاسخ به این سوال که آیا تمهیدی از جهت تخصیص سالن یا سانس اضافه برای فیلم‌های پرمخاطب مردمی وجود خواهد داشت، اظهار داشت: کمیته سینماها با مدیریت محمدرضا فرجی که تعامل با سینماهای میزبان جشنواره را برعهده دارند، حتما در این باره چاره اندیشی خواهند داشت؛ این کمیته با بررسی ظرفیت مازادی که هر فیلم دارد و سقفی که هر فیلمی در بلیط فروشی پر می کند، تشخیص می دهد که این فیلم احتیاج به سانس فوق العاده دارد یا خیر.

وی تاکید کرد: این موضوع اقتضایی است یعنی کاملا به شرایط وابسته است؛ فیلم باید به حدنصابی برسد ممکن است در آن سینما و در آن سانس تقاضا زیاد نباشد اما سینمای دیگری تقاضاهای مضاعفی برای فیلم یا سانسی خاص داشته باشد که در این گونه موارد کمیته امور سینماها موضوع را بررسی کرده و این اجازه را صادر می کند که سانسی فوق العاده و مازاد برای آن فیلم وجود داشته باشد.

منبع: ایرنا

381929