اعطای ودیعه اسکان موقت به محلات کم برخوردار

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، اعطای ودیعه اسکان موقت را از دیگر تسهیلات در نظر گرفته‌ شده برای ساکنان بافت‌های فرسوده اعلام کرد و گفت: صندوق کارآفرینی امید به این موضوع ورود پیدا کرده و منابع مورد نیاز هم موجود است، مبلغ ودیعه در تهران 40 میلیون و در سایر شهرها 30 میلیون تومان است.

تصویر اعطای ودیعه اسکان موقت به محلات کم برخوردار

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد آئینی با بیان این که حفظ جان وکرامت ساکنان محلات کمتر برخوردار دو اولویت مهم شرکت بازآفرینی شهری ایران محسوب می‌شود، تصریح کرد: باید با ایجاد شرایط مناسب معیشتی، بهداشتی و اشتغال ساکنان این محلات را به زندگی امیدوار کنیم.

وی با یادآوری این که سال 76 شرکت بازآفرینی شهری ایران -شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران- تشکیل شد، اظهار کرد: گذشت یک دهه از فعالیت شرکت نشان از این داشت که به دلیل ابعاد گسترده موضوع، این شرکت به تنهایی قادر به حل مشکلات محلات کمتر برخوردار و نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده نیست، بنابراین ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار تشکیل شد و پروژه‌ها در قالب اقدام مشترک تعریف و همه دستگاه‌های مرتبط موظف شدند پای کار بیایند تا با تشریک مساعی مشکلات این محلات را حل کنند.

وی با اشاره به این که ستاد بازآفرینی استان نیز به منظور هماهنگی و مدیریت اقدام مشترک تشکیل می‌شود، عنوان کرد: هر چند گزارش عملکردها نشان از این دارد که فعالیت‌ها در این حوزه 10 برابر شده است اما هنوز تا رسیدن به نتیجه مطلوب فاصله بسیار داریم. در این مسیر علاوه بر برنامه‌ریزی منسجم و شکل‌گیری مدیریت یکپارچه چاره‌ای جز مردمی‌سازی فعالیت‌ها وجود ندارد.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار تصریح کرد: سرنوشت محلات کمتر برخوردار باید به دست جوانان همین محلات تغییر یابد و نیاز است مشارکت مردم محلات را در نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده و کمتر برخوردار جلب کنیم، شرکت نیز وظیفه دارد ساکنان را در راستای تحقق این مهم توانمند کند.

آئینی با تاکید بر این‌که اولین گام در راستای تسریع فعالیت‌ها کاهش زمان صدور پروانه ساخت توسط شهرداری‌هاست، ادامه داد:‌ اکنون در استان کردستان شهرداری‌های سقز و سنندج این زمان به 2 هفته و در همدان به یک ماه کاهش یافته است، این امر نیازمند انعقاد قرارداد با شهرداری‌هاست وکمک بزرگی برای سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود، سازمان نظام مهندسی نیز می‌تواند مدت اظهارنظر را به دو هفته کاهش دهد.

وی با بیان این که گام دوم ارایه تخفیف‌های شهرسازانه در این بافت‌هاست، تصریح کرد: طبق قانون حمایت از نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده، شهرداری‌ها موظف به ارائه تخفیف 50 تا 100 درصدی به متقاضیان ساخت در بافت‌های فرسوده هستند و تقاضا دارم تخفیف‌ها در خوزستان به شکل 100 درصدی ارایه شود. در گام سوم نیز دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز باید کمک کنند تا صدور مجوزها ظرف مدت کوتاهی انجام شود.

آئینی یادآور شد: اکنون 10 هزار واحد تسهیلات آماده در بانک مسکن داریم که به زودی ابلاغ خواهد شد و نرخ سود 300 میلیون تومانی آن 9.5 درصد است.

منبع: تسنیم

381232