دستگاه‌های جدید هوشمند سوخت در پمپ بنزین‌ها نصب می‌شوند

رئیس صنف جایگاهداران کشور با اشاره به مستهلک شدن دستگاه‌های کارتخوان هوشمند سوخت از نصب دستگاه‌های جدید خبر داد.
تصویر دستگاه‌های جدید هوشمند سوخت در پمپ بنزین‌ها نصب می‌شوند

به گزارش سایت خبری پرسون، اسدالله قلیزاده، درباره آخرین وضعیت نوسازی جایگاه‌ها، اظهار کرد: از دو سال قبل که با خرابی‌های مکرر تجهیزات سامانه هوشمند سوخت مواجه شدیم، همگان به دنبال ایجاد تغییرات و نوسازی این سیستم بودند ولی متاسفانه تاخیرهایی اتفاق افتاد که منجر به زیان جایگاهداران شده و مردم هم از روال فعلی ناراضی هستند.

وی ادامه داد: ما علی رغم اینکه مسئولیتی در مورد تجهیرات و نوسازی نداریم، برای کمک عملیاتی به دولت و مسئولین نفتی فراخوانی صادر کردیم و خوشبختانه چهار بانک اعلام آمادگی رسمی کردند که به صورت رقابتی و با توافقاتی نسبت به نوسازی و استقرار تجهیزات جدید چه در حوزه سامانه هوشمند سوخت و چه در مورد پرداخت الکترونیک اقدام نمایند که موارد در حال نهایی شدن است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده های نفتی کشور در مورد حذف یا حفظ کارت سوخت و روش فعلی گفت: ادامه روش سوختگیری با کارت سوخت و یا حذف آن به تصمیمات مسئولین ارشد کشور در آینده بستگی دارد ولی تمامی تلاشها بر این اصل استوار است که تغییرات و نصب تجهیزات جدید برای هر دو حالت جوابگوی نیاز باشد.

قلیزاده با بیان اینکه در توافقات و تفاهمات ضمن هماهنگی با مسئولین کشور و عدم تحمیل هزینه بر دوش جایگاه های سوخت به دنبال نوسازی، استفاده از تکنولوژی نوین، کاهش زمان سوختگیری، امنیت اطلاعات، حل مشکلات جایگاه ها در بخشهای مالی، کمک به معیشت کارکنان و در نهایت ارتقای کیفیت خدمات توزیع سوخت به مردم هستیم، گفت: یقینا شرایط فعلی خصوصا در موضوع خرابی کارتخوانهای نازلهای سوخت که در اثر بی توجهی سالیان اخیر رخ داده را مطلوب نمیدانیم.

وی ادامه داد: با اینکه طبق قراردادها مسئولیت و دخل و تصرفی در موضوع نداشته‌ایم ولی در کنار دولت برای حل مشکل تلاش می‌کنیم.

قلیزاده در مورد زمان نصب تجهیزات جدید گفت: در چند جایگاه سوخت تجهیزات مختلفی به صورت پایلوت نصب شده است و موفقیت‌هایی حاصل شده و البته دستگاه‌های دیگری نیز در نوبت تست هستند که در واقع همه این تجهیزات مشخصه‌های نزدیک به هم دارند و ان شاءالله در ماه‌های آینده مردم این تغییرات را ملاحظه خواهند کرد و سهولت در سوختگیری را مشاهده خواهد شد.

منبع: ایسنا

380499