برگزاری سومین همایش ائتلاف ملی زاگرس نشینان در دهه فجر

سومین همایش ائتلاف ملی زاگرس نشینان با رویکرد پاسداشت نقش زاگرس نشینان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران 19 بهمن ماه همزمان با ایام الله دهه فجردر تهران برگزار خواهد شد.
تصویر برگزاری سومین همایش ائتلاف ملی زاگرس نشینان در دهه فجر

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر سجاد کمری سخنگوی ائتلاف ملی زاگرس نشینان از برگزاری سومین همایش ائتلاف ملی زاگرس نشینان با رویکرد پاسداشت نقش زاگرس نشینان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران در 19 بهمن ماه در تهران خبر داد.

کمری در ادامه افزود: ائتلاف ملی زاگرس به عنوان محور وحدت فعالان و سازمان‌های مردم نهاد استان های منطقه زاگرس همواره در تلاش بوده با رویکرد گفتمان سازی توسعه محور و نیز مطالبه گری در چارچوب قوانین موضوعه کشور شرایط مناسب تری را در زیست بوم زاگرس برای مردمان این 15 استان زاگرسی فرآهم آورد و در این راستا با استفاده از خروجی و دست آوردهای علمی و کارشناسی کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی ائتلاف نسبت به برگزاری همایش ها و نشست های تخصصی اقدام می‌نماید.

کمری افزود: زاگرس نشینان همواره سرآمد دفاع از ایران، اسلام و انقلاب بوده‌اند و نقش بی بدیل ایشان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و نیز دفاع مقدس بیبدیل بوده است و بر همین اساس در راستای تجلیل و ارج نهادن به جایگاه و نقش فعالان مناطق زاگرس در انقلاب اسلامی این همایش در دهه فجر برگزار خواهد شد.

سخنگوی ائتلاف ملی زاگرس نشینان گفت: این همایش با محوریت پاسداشت نقش زاگرس نشینان در پیروزی انقلاب اسلامی با حضور فعالان مناطق زاگرس در جریان انقلاب اسلامی ایران، نخبگان علمی، سیاسی کشور، مقامات کشوری و لشکری برگزاری می‌گردد.

کمری یادآور شد: از جمله برنامه های همایش رو نمایی از چند جلد کتاب تالیف شده با موضوع زاگرس است که دستاورد کمیته آموزش و پژوهش و نخبگان و پژوهشگران عضو و همکار آن می‌باشد.

در پایان سخنگوی ائتلاف ملی زاگرس نشینان افزود: از جمله اهداف این ائتلاف بستر سازی برای هم اندیشی نخبگان و فعالان علمی، فرهنگی، اقتصادی است و از این رو در راستای توسعه زیرساخت‌های این مناطق که عموما از مناطق محروم کشور هستند از تمامی دغدغه‌مندان محرومیت زدایی و توسعه مناطق زاگرس برای حضور فعال و نیز همکاری با دبیرخانه‌ها ین رویداد دعوت به عمل می‌آید.

378418