اختتامیه جشنواره نوجوان فداکار در اسفند ماه

ساعاتی پیش دبیرخانه جشنواره نوجوان از اتمام دریافت آثار خبر داد.
تصویر اختتامیه جشنواره نوجوان فداکار در اسفند ماه

به گزارش سایت خبری پرسون، دبیر این جشنواره گفت: امروز داوری آثار آغاز خواهد شد و تا کنون بیش از ۵۰ هزار نفر در این جشنواره ملی شرکت کردند.

وی افزود: با هماهنگی خانواده معظم شهید و اعضای برگزاری این جشنواره، اختتامیه در اسفند ماه و در سالروز تولد شهید علی لندی در مشهد مقدس یا تهران برگزار خواهد شد.

جشنواره نوجوان فداکار با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از مقام شهید علی لندی در آبان ۱۴۰۰ هم زمان با روز بسیج دانش آموزی و چهلم این شهید سرفراز با حضور آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید و خانواده شهید لندی در شهر قم آغاز به کار کرد.

شهید لندی متولد سال ۱۳۸۵ یک نوجوان ایرانی بود که در ۱۵ سالگی در حادثه آتش‌سوزی منزل همسایه، سیاوش وار خود را به دل آتش زد و جان ۲ زن سالمند را نجات داد.

او ۲ هفته پس از بستری بودن در بیمارستان‌های سوانح و سوختگی آیت الله طالقانی اهواز و نمازی اصفهان در یکم مهر ۱۴۰۰ به‌ علت سوختگی ۹۱ درصد، مشکلات شدید تنفسی و ورود عفونت به خون جان به جان آفرین تسلیم کرد.

سوم مهرماه ۱۴۰۰ رهبر معظم انقلاب اسلامی با درخواست رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مبنی بر حکم شهید تلقی شدن علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای موافقت کردند.

377755