امام جمعه بخش مرکزی:

مشکل اساسی استان توسعه نامتوازن است/مهاجر پذیری یزد از ۲۱۰ شهر ایران

امام جمعه بخش مرکزی؛ یزد را مجسمه تمام نمای عدم توازن برشمرد و گفت: باید مسئولان در این زمینه تلاش کنند چرا که امروز یکی از مشکلات استان همین عدم توسعه متوازن است.
تصویر مشکل اساسی استان توسعه نامتوازن است/مهاجر پذیری یزد از ۲۱۰ شهر ایران

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، آیت الله سید محمد کاظم مدرسی در خطبه های این هفته نماز جمعه بخش مرکزی یزد که در روستای خودیک برگزار شد با تسلیت ایام فاطمیه به بیان دلائل تردید مردم در دفاع از اهل بیت(ع) پس از رحلت نبی مکرم اکرم (ص) پرداخت و گفت: مهمترین علت این امر تقدس زدایی از مقدسات اسلامی بود چرا که اسلام بر اساس همین مقدسات بنا شده و برای تداوم آن باید آن ها را حفظ کرد.

وی افزود: هم سردار سلیمانی و هم علامه مصباح به تأسی از حضرت زهرا(س) در دفاع از مقدسات بصیرت مندانه، شجاعانه و دشمن شناسانه وارد میدان شدند و از آبروی خود برای حفظ مقدسات مایه گذاشتند.

امام جمعه بخش مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن که توسط دولت سیزدهم طراحی شده اشاره کرد و گفت: امیدواریم تا زمان باقی مانده که پانزدهم دی ماه اعلام شده مردم اطمینان کرده و دولت هم پیمانکاران خوبی انتخاب، زیر ساخت ها را به خوبی فراهم، زمان بندی لحاظ و نمادهای شهر یزد را نیز مورد توجه قرار دهد از همه مهمتر به گونه ای عمل شود که توسعه و پیشرفت متوازن در استان شکل گیرد.

مدرسی؛ یزد را مجسمه تمام نمای عدم توازن برشمرد و گفت: باید مسئولان در این زمینه تلاش کنند چرا که امروز یکی از مشکلات استان همین عدم توسعه متوازن است ما در استان شهرستان هایی داریم که شرکت های متعدد در آنها ایجاد شده و با کمبود نیروی کار مواجه هستند و در مقابل شهرستان هابی نیز داریم که با جمعیت بیکار و بدون برخورداری از کارخانجات و صنایع کافی هستند.

وی تصریح کرد: این عدم توازن باعث شده شهرستان های صنعتی استان پذیرای مهاجرین از ۲۱۰شهر باشند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد بر شناسایی ظرفیت های جدید استان از طرف دولت تاکید کرد و گفت: یکی از این ظرفیت ها احداث نیروگاه های خورشیدی و تولید برق است که باید در این خصوص برنامه ریزی شود

مدرسی در بخش دیگری از سخنانش از معطل ماندن برخی از مدیریت های استان و عدم ساماندهی در این زمینه انتقاد کرد و از مسئولان اجرایی و نمایندگان خواست اولا به وظیفه خود عمل کنند و دوما نظارت ها را در دستور کار داشته باشند و سوما برای حل و فصل این موضوع همفکری کنند.

وی در بخش پایانی سخنانش با توجه به معدن می بودن استان به مسئولان توصیه کرد از خام فروشی محصولات معدنی پرهیز کرده و در توسعه آن ها توازن، آلایندگی، نیروی کار و عدالت را در نظر بگیرند.

378113