امام جمعه بخش مرکزی یزد در گفت وگو با پرسون؛

تقویت تولید ملی؛ نیازمند عزم و حرکت همگانی/ تقویت دیپلماسی کشور با مشارکت بالا در انتخابات رقم خواهد خورد

امام جمعه بخش مرکزی یزد تقویت تولید ملی را نیازمند یک عزم و حرکت همگانی برشمرد و گفت: این حرکت چهار ضلع دارد که یک ضلع آن مجلس، دیگر ضلع قوه قضائیه، ضلع دیگر دولت و آخرین ضلع مردم هستند.
تصویر تقویت تولید ملی؛ نیازمند عزم و حرکت همگانی/ تقویت دیپلماسی کشور با مشارکت بالا در انتخابات رقم خواهد خورد

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، آیت الله سید محمد کاظم مدرسی در گفت وگو با خبرنگار پرسون؛ با اشاره به شعار سال جاری «تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها» تقویت تولید ملی را نیازمند یک عزم و حرکت همگانی برشمرد و گفت: این حرکت چهار ضلع دارد که یک ضلع آن مجلس، دیگر ضلع قوه قضائیه، ضلع دیگر دولت و آخرین ضلع مردم هستند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد افزود: بخشی که مربوط به مجلس است علاوه بر تصویب قانون، قانون زدایی است چرا که برخی قوانین خلق الساعه و دست و پاگیر بر سر راه تولید وجود دارد که مشکل آفرین بوده و باید مجلس ورود کرده و این قوانین را اصلاح کند.

آیت الله مدرسی تصریح کرد: باید مجلس هرکجا نیاز است در عرصه تولید ورود کرده و شرایط را تسهیل نماید از جمله در زمینه اتخاذ تصمیم در خصوص ارائه تسهیلات تولید، فراهم آوردن زمینه های صادرات و...

وی ادامه داد: قوه قضاییه نیز باید در خصوص مانع زدایی ها در بحث نظارت و جلوگیری از سواستفاده های عرصه تولید ورود کرده و مانند حرکت های نسبتا جهادی که اخیرا در خصوص بازگشایی کارخانجات و تذکرات جدی به بانک ها مبنی بر عدم تعطیلی واحد‌های تولیدی انجام داده در زمینه صیانت از سرمایه های تولید کنندگان تلاش کرده و اجازه ندهد اموال آنان به دست عده ای دلال بیفتد و منجر به تعطیلی واحد‌های تولیدی شود.

نائب رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد با اشاره به گستردگی اختیارات دولت ابراز داشت: دولت نیز باید با کنترل واردات، تامین مواد اولیه کارخانجات، تسهیل قانون کار در راستای فراهم آوردن رضایت کارگران و کارفرمایان و .... با کمک مجلس از تولید ملی حمایت کرده و در این خصوص عزم جدی داشته باشد.

خنثی سازی تحریم ها به جای رفع تحریم در دستور کار دولتمردان قرار گیرد

مدرسی با اشاره به اینکه تا زمانی که نگاه دولت به رفع تحریم ها و کشورهای غربی باشد قطعا موفقیتی حاصل نخواهد شد اظهار داشت: زمانی میتوانیم موفق باشیم که به جای رفع تحریم به دنبال خنثی سازی آن هادر داخل کشور باشیم اگر قرار باشد فشاری در کار باشد ما باید به دیگران فشار بیاوریم نه اینکه تحت فشار دیگران باشیم .

وی اضافه کرد: ایران اسلامی از نظر وسعت میتواند ۱۵کشور اروپایی را در خود جای دهد، از نظر منابع نفتی ۶۰برابر، معادن ۳۰برابر و از نظر نیروی انسانی، قوه ذهنی و... نسبت به اروپایی ها سرامدتر است ضمن اینکه در طول حیات انقلاب نشان دادیم هر کجا شرط پذیرفتیم بازنده و هر کجا شرط گذاشتیم پیروز بودیم.

عمق قدرت استراتژیک امروز جمهوری اسلامی در منطقه

تولیت مدرسه بزرگ مدینة العلم کاظمیه یزد در بخش دیگری از سخنانش به عمق قدرت استراتژیک امروز جمهوری اسلامی در منطقه اشاره کرد و گفت: امروز قدرت منطقه ای و بین المللی ایران بر همه کشورهای دنیا اثبات شده است به طور مثال دارای قدرت بسیار بالایی در عراق آن هم تنها با کمتر از انگشتان دست نیروی نظامی هستیم البته این مهم با کمک جیش الشعبی و عزم مردمی عراق رقم خورده و این در حالی است که آمریکایی ها با بیش از ۱۳۰هزار نیروی نظامی در عراق از چنین قدرتی برخوردار نیستند.

خرید کالای ایرانی یعنی حمایت از تولید ملی

وی خرید از کالای ایرانی را نقش خطیر مردم در حمایت از تولید ملی دانست و ابراز داشت: مردم عزیز نیز باید با خرید کالای ایرانی در رونق تولید ملی نقش آفرینی کنند هر چند امروزه اقدامات فرهنگی خوبی در این زمینه صورت گرفته اما هنوز جای کار دارد متاسفانه بعضاً در بین خرید کالای ایرانی و چینی کالای ایرانی را که قطعا بهتر است انتخاب نمی کنیم و این مسئله به ضرر تولید کشور خواهد بود.

ایران؛ دموکراتیک ترین کشور دنیا

مدرسی در بخش پایانی با اشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب در خصوص شرکت در انتخابات پیش رو ابراز داشت: امروز در یک کشوری زندگی میکنیم که دموکراتیک ترین کشور دنیاست چرا که تمامی ارکان نظام مستقیم و غیر مستقیم توسط مردم انتخاب می شوند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با تاکید بر اهمیت انتخابات شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری گفت: از آنجا که حضور پر شور مردم و انتخاب افراد برای تصدی شوراها و ریاست جمهوری با آرای بالا مردمی پشتوانه نظام محسوب می شود، این پشتیبانی موجب تقویت دیپلماسی کشور، حفظ امنیت و ایده های انقلاب در همه عرصه ها خواهد شد.

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

278653

مطالب مرتبط