دیدار اعضای ستاد مساجد استان قم با رئیس جامعه مدرسین

آیت الله حسینی بوشهری در دیدار اعضای ستاد مساجد قم،رشد و تعالی انسان را مهم ترین رسالت مساجد دانست.
تصویر دیدار اعضای ستاد مساجد استان قم با رئیس جامعه مدرسین

به گزارش سایت خبری پرسون، از قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری،رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیداراعضای ستاد مساجداستان قم رشد و تعالی انسان را از مهم ترین رسالت‌ها و کارکرد‌های مساجد اعلام کرد و گفت باید تلاش کنیم که این جایگاه در مساجد تراز انقلاب اسلامی احیا شود.

او وجود مدیریت‌های متعدد و متولیان مختلف در مساجد را از مهم ترین آسیب‌های جدی در مساجد دانست و افزود: باید دستگاه‌های فرهنگی و متولی مساجد برای رهایی از این سردرگمی و چند دستگی از بین خود فرماندهی را انتخاب کنند و با مدیریت و همکاری فرمانده برنامه‌های مساجد را سر و سامان دهند.

رئیس جامعه مدرسین ادامه داد:در دوران دفاع مقدس نیز همه رزمندگان در حول محور یک فرمانده به جنگ و نبرد علیه دشمن می‌پرداختند و امروز هم مساجد باید فرماندهی را داشته باشند که شورای مساجد و دستگاه‌های فرهنگی بتوانند با هماهنگی فرمانده به جنگ فرهنگی دشمن بروند و از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مساجد در جهت تقویت باور‌ها و اعتقادات نسل جوان استفاده کنند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: نباید جایگاه مساجد را دست‌کم بگیریم و باید از این ظرفیت برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان استفاده کنیم چرا که مساجد می‌تواند بهترین کارکرد را در این خصوص داشته باشد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: متاسفانه یکی دیگر از آسیب‌هایی که در این روز‌ها دیده می‌شود این است که برخی مساجد امام جماعت ندارد و تعطیل است، اما امام جماعتی که باید در مسجد کارکرد داشته باشد و فعال باشد، به دستگاه اداری یا به مدرسه می رود تا در آن جا نماز احیا کند در حالی که اولویت باید برپایی نماز در مساجد و احیای برنامه‌های فرهنگی در مساجد محلات باشد.

سرهنگ موحد،جانشین سپاه استان قم هم در این دیدار با ارائه گزارشی گفت: از ابتدای شروع کرونا شهر قم به یک صد و بیست محله با محوریت مسجد تقسیم شد که در این محلات برنامه‌های متنوعی در جهت محرومیت زدایی فعالیت‌های فرهنگی و هنری و برنامه‌های آموزشی به مرحله اجرا درآمد.

وی، توزیع بیش از ۲۰۰ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌ های نیازمند ،بازسازی ۱۳۰ باب منزل، پرداخت بیش از ۶۰۰ میلیون تومان اجاره بها برای خانواده‌های بی بضاعت، تامین ۴۸۰ جهیزیه به ارزش ۴ میلیارد تومان، آزادی ۵۲ زندانی بدهکار در محلات را از مهم‌ ترین فعالیت‌های این طرح برشمرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

333298