خصوصیت‌های اصلی اُمیکرون چیست؟

ویروس اُمیکرون نسبت به ویروس دلتا کشندگی بسیار کمتر و سرعت انتشار بیشتری دارد و علایم ظاهری اُمیکرون خیلی به سرماخوردگی و آنفولانزا شبیه است.
تصویر خصوصیت‌های اصلی اُمیکرون چیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، بی شک تزریق دو دز واکسن کرونا ۳۰درصد و تزریق سه دز واکسن ۸۰درصد ایمنی در برابر این ویروس ایجاد می‌کند و از کسانی که علائم کرونا دارند و تست pcr آنان مثبت شده در آزمایشگاه تست سویه امیکرون گرفته می‌شود.

کسانی هم که به صورت جمعی و خانوادگی دچار علایم این بیماری مرموز شده باشند باید حتما تست امیکرون بدهند.

پرهیز از دورهمی و سفر‌های غیرضروری تکمیل واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی راهی موثر برای مقابله با سویه امیکرون است.

عضو اصلی قرارگاه مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس امروز گفت: سرعت انتشار ویروس اومیکرون پنج تا ۶برابر سویه های قبلی و علائم ابتلا به اومیکرون در افراد واکسن زده و واکسن نزده متفاوت است.

آقای دکتر علیرضا صداقت افزود: در صورتی که افراد به طور کامل علیه کرونا واکسینه شده باشند، علائم ابتلا به اومیکرون در آنها بیشتر شبیه سرماخوردگی همچون احتقان بینی، سرفه، خارش گلو، آبریزش بینی، سردرد، ضعف، کاهش اشتها، عطسه و درد عضلانی است.

وی گفت: اما اگر افراد واکسن نزده باشند یا چهار تا پنج ماه از تزریق دز دوم واکسن آنها گذشته باشد، علائم شدیدتری در آنها مشاهده شده و ممکن است برخی از موارد نیز حتی منجر به بستری شدن انسان بشود.

عضو کمیته علمی قرارگاه مدیریت کرونا در استان خراسان رضوی گفت: واکسیناسیون کامل علیه کرونا زمانی اتفاق می افتد که فرد هر سه دز واکسن آن را دریافت کرده باشد و افرادی که سه ماه از زمان دریافت دز دوم واکسن آنها گذشته است می توانند برای دریافت دز سوم اقدام بکنند.

منبع: صدا سیما

378095