به میزبانی منطقه ۱۶ صورت گرفت؛

برگزاری نشست تخصصی کارگروه خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران

سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۱۶ از نشست تخصصی کارگروه خدمات شهری و محیط زیست منطقه با حضور پیرهادی عضو ورئیس کمیسیون‌ سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، صباغ شهردار منطقه ۱۵، عزیزی مدیر عامل سازمان پسماند، حمیدی نماینده امور مناطق، عنقایی مدیر کل برنامه ریزی خدمات شهری و جمعی از مدیران ستادی به میزبانی منطقه۱۶ خبر داد.
تصویر برگزاری نشست تخصصی کارگروه خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، در این جلسه شهردار منطقه ۱۶ به عنوان دبیر کارگروه خدمات شهری و محیط زیست، موضوع پسماند را در اولویت موضوعات دیگر دانست و افزود: از حجم وسیع زباله های شهر تهران امکان تفکیک پسماند زباله خشک و تر وجود دارد که ۳۳ درصد آن‌ها زباله خشک را در برمی‌گیرد و با اجرای درست تفکیک پسماند از مبدا می‌توان از هدر رفت پسماند خشک که بسیار دارای اهمیت است جلوگیری کرد.

وی در پایان اظهار کرد: طرح جامع مقرر گردیده با نظر همه شهرداران مناطق ۲۲ گانه دریافت و جمع بندی گردد.

روحانی در ادامه طرح MRF طرح تفکیک پسماند از مبدا نیست وایستگاه میانی این طرح است که بعد تفکیک، پسماندها طبقه بندی خواهند شد و با جمع آوری کتفی‌ها از میزان آنها کاسته خواهد شد.

پیر هادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نیز با تقدیر از اقدامات شهردار منطقه۱۶ در این خصوص تاکید کرد: این طرح با دستور معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه تایید و مکتوب شود تا ضمانت اجرایی یابد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه طرح تفکیک پسماند بالغ بر ۵۰ جلد و۱۰ هزار صفحه مطالعه شده است افزود: می‌بایست این طرح به فاز اجرایی برسد تا مشکل اصلی در اجرای آن تسهیل و بفوریت طرح جامع جمع آوری پسماندهای خشک عملیاتی گردد.

پیرهادی در ادامه با اشاره به اینکه می‌بایست طرح‌های اجرایی و مطالعاتی در قالب فایل‌های صوتی ، تصویری و ... در اختیار مدیران اجرایی قرار گیرد، گفت: تضمین اجرای موفق طرح بین پرسنل و نیروهای اجرایی بایستی همراه با طرح‌های تشویقی مناسب باشد و برای این موضوع نیز فکر شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد :طرح زباله سوز که در ۸ پهنه پیشنهادی ارائه شده است، بایستی در ابتدای امر از یک نقطه با ظرفیت ۵۰ تن زباله آغاز شود تا مزایا و تهدیدهای طرح بررسی گردد.

پیرهادی در پایان تاکید کرد: پیوست‌های اجتماعی ونحوه اجرایی طرح‌ها می‌بایست قبل از شروع طرح و عملیاتی شدن در کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی که در کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران ۱۵ کمیته تشکیل شده است، ارائه و با خرد جمع و کمترین هزینه، ابلاغ گردد.

عزیزی مدیر عامل پسماند نیز در ادامه طرح تفکیک پسماند تر و خشک از مبدا را در سه برهه زمانی کوتاه مدت ۵ ماهه، میان مدت ۱ ساله و بلند مدت ۱ تا ۴ ساله اعلام کرد و خاطرنشان کرد: چشم انداز طرح جامع تفکیک پسماند از مبدا در سال ۱۴۲۰ پیش‌بینی گردیده است.

377434