چمران:

ملت در ۹ دی به پا خاست و نشان داد با رهبری همراه است

رئیس شورای شهر گفت: ۹ دی حادثه کوچکی نبود و تقریبا خودجوش با یک دعوت، مردم به صحنه آمدند و نشان دادند پای انقلاب ایستاده‌اند و هنوز هم ایستاده‌ایم و از انقلاب به عنوان پدیده بی نظیر تاریخ کشور و منطقه یاد می‌کنیم. انقلاب بزرگی در کشور رخ داد و نباید آنرا به شوخی بگیریم.
تصویر ملت در ۹ دی به پا خاست و نشان داد با رهبری همراه است

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی چمران در ابتدای سی و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح گفت: یکشنبه روز ایمنی در برابر زلزله بود و با توجه به اینکه زلزله برای کشور ما موضوع اساسی است مجددا تکرار می کنم هیچوقت این موضوع را نه تنها در شورای شهر، بلکه هیچ یک از مسئولین نباید فراموش کنند.

وی افزود: پیشگیری بهتر از فعالیت های بعد از حادثه است. پیشگیری، مقاوم سازی و ساختن اصولی ساختمان ها مواردی است که باید رعایت شود چرا که بعضا شاهد بودیم در شهرهای بازسازی شده، با آمدن زلزله حوادثی که رخ داد و خساراتی که به وجود آمد بسیار پایین بود.

وی ادامه داد: حتی در زلزله خیزترین کشورهای جهان این کار را کردند و آمادگی مقابله با زلزله را از قبل پیشی بینی کردند. ما در این مسیر باید حتما جلو برویم به ویژه شهرداری و شورای شهر برای دقت و نظارت بر اجرای ساختمان ها علاوه بر آنچه که نظام مهندسی پیش‌بینی کرده باید اقدام کنیم.

وی با اشاره به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام گفت: برای کشور ما که ادعای فرهنگی می‌کنیم و فرهنگ غنی از گذشته بر ما باقی مانده، مسأله جالبی نبود که تعداد افراد بی سواد زیاد باشد و نهضت سواد آموزی با این هدف شکل گرفت و میزان بی سوادهای کشور را به شدت تقلیل داد. الان در شرایطی هستیم که باید سعی کنیم کسانی که از کسب دانش باز می‌ماند را نداشته باشیم.

چمران در ادامه با اشاره به ۹ دی ماه گفت: ۹ دی در تاریخ ما به عنوان یک روز باقی ماندنی و فراموش نشدنی است. بعد از فتنه ۸۸ و مسائل بسیار نامناسب و دردآوری که در جامعه صورت گرفت و به ویژه حوادث عاشورای حسینی آن سال که به مقدس ترین مقدسات ما توهین شد و کشور را مدتی با ادعاهای واهی و پوچ در شرایطی سخت معطل گذاشتند، ملت در ۹ دی به پا خاست و نشان داد با رهبری و اعتقادات راستین خود که قرن ها برای آن پافشاری کرده، همراه است.

رئیس شورای شهر تاکید کرد: درست است که برخی از آن بهره برداری نادرست کردند و نخواستند واقعیت‌ها را به مردم نشان دهند اما انقلاب چیز دیگری است و در مسیر خود جلو خواهد رفت و روز به روز در جهان پیش خواهد رفت و تا انقلاب حضرت مهدی با قدرت و با صلابت پیش خواهیم رفت.

منبع: ایسنا

377687