واکنش باغ وحش ارم به کشته شدن باران ۴ ساله در کنیا

روابط عمومی باغ وحش ارم به کشته شدن باران شامپانزه‌ ۴ ساله واکنش نشان داد.
تصویر واکنش باغ وحش ارم به کشته شدن باران ۴ ساله در کنیا

به گزارش سایت خبری پرسون، در پی انتشار خبر کشته شدن باران شامپانزه 4 ساله در یتیم‌خانه کنیا، روابط عمومی باغ وحش ارم طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بچه شامپانزه موسوم به باران که طی سنوات پیش به دلیل نپذیرفته شدن توسط خانواده‌اش به تنهایی زندگی می‌کرد در نهایت با همکاری سازمان محیط زیست و باغ وحش ارم در تیر ماه امسال به یکی از خوشنام‌ترین مراکز نگهداری از شامپازه‌ها در آفریقا که محل زندگی بومی این حیوان بود فرستاده شد تا علاوه بر خواسته‌های علاقه‌مندان به حیات وحش زمینه برای زیست اجتماعی این شامپانزه فراهم شود میان همسالانش.

انتقال باران به سوئیت واتر کنیا با همکاری محیط زیست و مسئولان وزارت خارجه تا جایی مورد اقبال علاقه‌مندان به این بچه شامپانزه قرار گرفت که بسیاری از فعالان این بخش تلاش کردند این موفقیت را نتیجه زحمات و پیگیری‌های خود اعلام کنند.

اما پس از انتقال این بچه شامپانزه به افریقا و علیرغم گذشت بیش از 5 ماه از انتقال باران به کنیا و طی شدن مراحل قرنطینه در مرکز سوئیت واتر، متاسفانه اعلام شد این شامپانزه محبوب، طی درگیری با سایر شامپانزه‌های این مرکز جان خود را از دست داده است.

علی ایحال با توجه به مسئولیت مرکز سوئیت واتر کنیا در نگهداری از این گونه جانوری مجموعه ارم از طریق سفارت جمهوری اسلامی ایران در کنیا پیگیری بررسی قصور این مجموعه و مسئولیت آن در قبال این اتفاق خواهد بود.

376080