نماز طلب باران در یزد اقامه می شود

همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) و با هدف استغاثه و طلب باران نماز باران(استسقاء) به امامت آیت الله سید محمد کاظم مدرسی اقامه خواهد شد.
تصویر نماز طلب باران در یزد اقامه می شود

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) و با هدف استغاثه و طلب باران نماز باران(استسقاء) به امامت آیت الله سید محمد کاظم مدرسی اقامه خواهد شد

امام جمعه بخش مرکزی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه یکی از نمازهای مستحبی که عمدتا باید به جماعت اقامه شود نماز طلب باران است گفت: در زمانی که خشکسالی در پرتو معصیت ها ‌و کوتاهی ها به وجود می آید و مردم را در تنگنا قرار میدهد نماز باران در فضایی پاک و زیر آسمان اقامه می شود که با توجه به بحران جدی آب در استان و وضعیتی که برای آب شرب مردم به وجود آمده تصمیم به اقامه این نماز گرفته شده است.

آیت الله مدرسی در خصوص کیفیت اقامه این نماز گفت: کیفیت این نماز مانند نماز اعیاد دورکعتی است که البته مقدمات و ماخراتی دارد و حضور سالمندان و کودکان در این مراسم توصیه می شود.

وی خاطر نشان کرد: نماز طلب باران ساعت ۹صبح ۲۹آذرماه در منطقه محمد آباد، کیلومتر ۲جاده قدیم بافق، ورودی شهرک گلستان برگزار خواهد شد.

مدرسی از عموم مردم متدین و مومن دارالعباده یزد برای شرکت در این مراسم دعوت کرد.

376301