«آمیتاب باچان» سال آینده به سینماها می آید

فیلم ابرقهرمانی هندی «برهماسترا» با بازی آمیتاب باچان سال آینده اکران می‌شود.
تصویر «آمیتاب باچان» سال آینده به سینماها می آید

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از ورایتی، «برهماسترا» فیلم ابرقهرمانی هندی که با بازی آمیتاب باچان، رانبیر کاپور و آلیا بهات ساخته می‌شود ۹ سپتامبر ۲۰۲۲ راهی سینماها می‌شود.

این فیلم که ساخته آیان موکرجی است و ناگرجونا آکیننی و مونی روی دیگر بازیگران آن هستند به زبان‌های هندی، تامیل، تلوگو، مالایالام و کانادا نمایش داده می‌شود.

داستان این پروژه ابرقهرمانی فانتزی در هند معاصر رخ می‌دهد و در حالی که یک انجمن مخفی به نام «برهمنش» از «آستراها» یا سلاح‌های الهی ساخته شده در هند باستان حفاظت می‌کنند، اکنون یکی از قدیمی‌ترین این سلاح‌ها به نام برهماسترا در حال بیدار شدن است و جهان را تهدید می‌کند.

این فیلم که بر مبنای اساطیر هندی ساخته شده قرار است با ۲ فیلم دیگر ادامه پیدا کند. در قسمت اول شیوا قهرمان داستان با بازی کاپور که عاشق ایشا با بازی بهات است، وقتی می‌فهمد یک قدرت بزرگ یعنی قدرت آتش را در درون خود دارد، زندگی‌اش با تغییر روبه‌رو می‌شود. وی به دنیای آستراس سفر می‌کند تا جهان را کشف کند.

آیان موکرجی یکی از استعدادهای بزرگ فیلمسازی هند است که سال ۲۰۰۹ با اولین فیلمش «بیدار شو سید» با بازی کاپور و کونکونا به عنوان نویسنده-کارگردان به شهرت رسید. وی موزیکال پرفروش «جوانی و دیوانگی» را سال ۲۰۱۳ با بازی کاپور و دپیکا پادوکون ساخت.

«برهماسترا» پروژه رویایی موکرجی است که مدت‌ها در حال شکل دادن به آن بوده است. وی گفته است: «برهماسترا» الهام گرفته از اساطیر هندی است و با شخصیت‌های مدرن امروز روایت می‌شود و به نوعی می‌توان آن را اسطوره‌شناسی مدرن خودمان نامید. در این فیلم باچان به نوعی نقش دامبلدور برای هری پاتر یا گندالف جادوگر برای فرودو بگینز را ایفا می کند؛ نقش یک راهنمای خردمند که به شخصیت شیوا کمک می‌کند تا قدرت‌های خود را در عمل بروز دهد و سرنوشتش را به دست بگیرد.

این کارگردان گفته است این فیلم را با الهام از «هری پاتر» و «ارباب حلقه‌ها» ساخته و در آن شرق و غرب را با هم ترکیب کرده است.

وی تاکید کرد که هند در گذشته فناوری ساخت فیلم‌های ابرقهرمانی را نداشت و به همین دلیل در این ژانر عقب ماند اما حالا همه دانش لازم برای ساخت چنین فیلم‌هایی در کشور وجود دارد.

سه گانه «برهماسترا» توسط استودیو فکس استار، کاران جوهر درارا پرودانکشنز، پرایم فوکوس و استارلایت پیکچرز تولید می‌شود.

هرچند به صورت رسمی بودجه ساخت این فیلم اعلام نشده اما فیلم اول با بودجه حدود ۳ میلیارد روپیه (۴۰ میلیون دلار) ساخته شده است. موکرجی گفت در مقایسه با هالیوود این فیلم با فیلم‌های ۱۰۰ میلیون دلاری آنها برابری می‌کند.

قسمت دوم و سوم «برهماسترا» برای سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۶ برنامه‌ریزی شده است.

375742