نصب ریل‌های ایرانی در خطوط پرتردد

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور گفت: با استفاده توان شرکت‌های داخلی تمامی پروژه‌های ریلی و زیرساختی کشور با استفاده از ریل ملی ساخته می‌شود.
تصویر نصب ریل‌های ایرانی در خطوط پرتردد

به گزارش سایت خبری پرسون، خیر الله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، گفت: کارخانجات تولید داخل با نصب تجهیزات مورد احتیاج و سرمایه گذاری مناسب، سال گذشته به فراوری آزمایشی ریل ملی رسید.

او ادامه داد: در گذشته این ریل‌ها از نوع U۳۳ بود که برای خطوط فرعی از آن استفاده می‌شد به همین دلیل درخواست دادیم تا برای خطوط پر تردد و اصلی، ریل مناسب با استاندارد‌های بین المللی تحویل دهند.

خادمی اظهار کرد: هم اکنون در تمامی پروژه‌های زیرساختی در حوزه ریلی از توان شرکت‌های داخلی و همچنین از ظرفیت‌های داخلی استفاده می‌کنیم. نخستین محموله ریل ملی پس از فرآوری انبوه تحویل و به مقصد کارگاه‌ها ارسال شد.

مدیرعامل شرکت ساخت اظهار کرد: این کارگاه در مرحله نخست خط ریلی میانه - تبریز است و در مراحل بعدی به مقاصد دیگر نیز، ریل ارسال خواهد شد. در آستانه هفته حمل ونقل تفاهم نامه و قرار داده‌ای در قالب ساخت ریل ملی با کارخانجات منعقد خواهیم کرد.

او گفت: قیمت تمام شده ریل ملی نسبت به نرخ‌هایی که از منابع خارجی تامین می‌کردیم، قدری تفاوت دارد و ارزان‌تر است، اما آنچه بیش از این اهمیت دارد این است که بدون نیاز به تخصیص و انتقال ارز در شرایط تحریم کنونی ریل مورد نیاز تامین می‌شود.

خادمی با بیان اینکه در سه ماهه امسال حدود ۱۴۵ کیلومتر ریل‌گذاری انجام شد که به دلیل استفاده تولید ریل ملی در کشور سرعت ریل‌گذاری را افزایش داده است.

مدیرعامل شرکت ساخت توضیح داد: مسیر ریلی دیگری که در امسال بهره‌برداری از آن برنامه‌ریزی شده، راه‌آهن میانه-اردبیل به طول ۱۷۵ کیلومتر است و زیرسازی آن حدود ۹۵ درصد پیشرفت داشته و روسازی و ریل‌گذاری حدود ۷۰ کیلومتر آن نیز انجام شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

375549