در محل پایانه مسافربری یزد؛

دومین یادواره شهدای حمل و نقل استان برگزار می شود

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در نشست خبری با خبرنگاران از برگزاری دومین یادواره شهدای حمل و نقل استان خبر داد.
تصویر دومین یادواره شهدای حمل و نقل استان برگزار می شود

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد؛ علیخانی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در نشست خبری با خبرنگاران از برگزاری دومین یادواره شهدای حمل و نقل استان خبر داد و گفت: پس از برگزاری موفق یادواره اول در سال ۱۳۹۷ به دلیل شیوع کرونا نتوانستیم این برنامه را در دو سال گذشته برگزار کنیم که خوشبختانه با بهبود شرایط در سال جاری این مهم اتفاق خواهد افتاد.

وی ادامه داد: با توجه به آغاز هفته حمل و نقل از ۲۶ آذرماه الی یکم دی ماه تصمیم بر آن شد که دومین یادواره را در این ایام برگزار کنیم لذا تاریخ برگزاری ۲۹ آذرماه و محل آن پایانه مسافربری غدیر یزد انتخاب شد.

علیخانی با اشاره به تشکیل دبیرخانه دائمی این یادواره در اداره کل راهداری و حمل ‌و نقل جاده ای استان تصریح کرد: شهدای حمل و نقل استان به تفکیک ۲۵ شهید در حوزه حمل و نقل جاده ای، ۱۰شهید در حوزه راه آهن، ۲شهید در حوزه راه و شهرسازی، یک شهید در حوزه فرودگاه و ۲شهید در حوزه شهرداری جمعا ۴۰شهید هستند که امیدواریم بتوانیم در طول سال یک روز ثابت را برای گرامی داشت یاد و خاطره این عزیزان قرار بدهیم.

این مقام مسئول با اشاره به تهیه و توزیع بسته های معیشتی و کمک معیشتی توسط کمیته پشتیبانی در حاشیه برگزاری یادواره اظهار داشت: تعدادی جهیزیه و تسهیلات هم در اختیار نوعروسان نیازمند و خانواده های بی بضاعت قرار خواهد گرفت.

رحمت پور مدیر عامل راه آهن یزد نیز با اشاره به برگزاری یادواره شهدای راه آهن در ایام پایانی ماه صفر گفت: پانزدهمین یادوراه شهدای راه آهن در دهه پایانی صفر امسال برگزار شد و این دستگاه افتخار دارد ۱۰شهید، ۴۲جانباز، ۲ آزاده و ۵۱ ایثارگر را به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.

محمدی مدیرعامل فرودگاه های استان نیز یا اشاره به تلاش‌های سازمان متبوعش در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری در خصوص رزمایش کمک های مومنانه ابراز داشت: در این ایام به یاد تنها شهید فرودگاه شهید دانشور در مراحل مختلف بسته های معیشتی بین نیازمندان با هدف توجه به این قشر توزیع شده است.

علی اعتباری دبیر یادواره نیز با اشاره به تجربه خوب یادواره گذشته گفت: پنج کمیته روابط‌عمومی، دبیری کمیته که بر عهده راه و شهرسازی است، کمیته فرهنگی بر عهده شهرداری، کمیته پشتیبانی بر عهده راهداری، کمیته کمک های مومنانه بر عهده بسیج و کمیته تشریفات و دعوت بر عهده فرودگاه و راه آهن گذاشته شده است و امیدواریم بتوانیم یک یادواره در شأن شهدا برگزار کنیم.

حیران_استان یزد

375499