«رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی سیاسی» به بازار رسید

کتاب «رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی سیاسی (رویکردها و تجربه‌ها»» راهی بازار کتاب شد.
تصویر «رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی سیاسی» به بازار رسید

به گزارش سایت خبری پرسون، این کتاب در ۱۴۰ صفحه با قیمت نسخه کاغذی ۴۰ هزار تومان توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی منتشر شده است. نسخه الکترونیکی هم با قیمت ۲۰ هزار تومان در پلتفرم فیدیبو در دسترس مخاطبان است.

در مقدمه مترجم آمده است: بازاریابی سیاسی به‌عنوان مفهومی جدید، حکایت استفاده از یک رویکرد تجاری در حوزه سیاست است، چون جریان اصلی بازاریابی ریشه در کسب و کار و تجارت دارد و فرآیندی مدیریتی است که شامل شناسایی پیش‌بینی و پاسخگویی به نیازهای مشتریان از راه بهره‌گیری موثر از منابع است.

در ادامه این بخش آمده است: بازاریابی سیاسی که امروز با عنوان یک ضرورت و جزئی از زیست سیاسی محسوب می‌شود ذیل رویکردهای تعاملی فروش‌محور و بازارگرا و کارکردهایی نظیر محصول، توزیع، هزینه ارتباطی و مدیریت کمپین‌ها در عرصه‌های مختلف سیاسی همانند انتخابات، رفراندوم و مدیریت سیاسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رسانه‌های اجتماعی هم که مبتنی بر فناوری اطلاعات و وب دو هستند مفهومی جوان و نوظهورند.

برخی معتقدند، تولد این مفهوم به سال ۱۹۷۷ برمی‌گردد اما آن‌چه مطرح است مفهوم امروزین رسانه‌های اجتماعی به سال ۲۰۰۶ برمی‌گردد. فارغ از سابقه این نوع رسانه، بر کسی پوشیده نیست که این رسانه با ویژگی‌هایی چون زبان غیررسمی، چندصدایی بودن و گفت‌وگومحور در قالب ارتباطات افقی تعریف می‌شود.

در بخش بازاریابی سیاسی در عصر داده‌های بزرگ این کتاب می‌خوانیم: ایالات متحده اولین کشوری بود که تکنیک‌های بازاریابی آزمون شده در حوزه اقتصاد و تجارت را در ارتباطات سیاسی به کار برد و در آن‌جا به بالاترین سطح پختگی رسید. در کشورهای دیگر و از جمله کشورهای اروپایی، بازاریابی سیاسی با چند سال تأخیر و حتی در جاهایی مثلاً اروپای مرکزی و شرقی با چند دهه تأخیر، اتفاق افتاد. این مربوط به سازگاری و کاربرد ابزارهای بازاریابی برای تحلیل بازار و اجرای راهبردها و مبارزات سیاسی حرفه‌ای است.

همچنین ناشر نوشته است: مترجم در این مجموعه کوشیده است موضوعاتی چون بازاریابی سیاسی و ارتباطات سیاسی: بازنگری روابط، بازاریابی سیاسی در عصر داده‌های بزرگ، یک دهه فعالیت بازاریابی سیاسی در رسانه‌های اجتماعی، رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی سیاسی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در سیاست (با تأکید بر آفریقای جنوبی)، نقش رسانه‌های اجتماعی در بازاریابی سیاسی: انتخابات محلی ۲۰۱۴ ترکیه و رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی سیاسی و انتخابات سال ۲۰۱۶ ایالات متحده آمریکا را به طور مختصر با نثری روان بازگو کند.

منبع: ایسنا

375105