مشکلات زیر ساختی و نرم‌ افزاری در سامانه های بیمه باید حل شود

رئیس هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی تبریز گفت: مشکلات زیر ساختی و نرم‌ افزاری در سامانه های بیمه باید حل شود.
تصویر مشکلات زیر ساختی و نرم‌ افزاری در سامانه های بیمه باید حل شود

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا صادقپور، به وجود برخی مشکلات زیر ساختی و نرم‌ افزاری در سامانه های بیمه ای اشاره کرد و افزود: خرید تجهیزات و تامین زیر ساخت های اینترنتی هزینه مضاعفی به ما تحمیل کرده است.

وی ادامه داد: قطعی و کندی سرعت سامانه ها موجب نارضایتی مراجعین به مطب پزشکان شده است، در حالی که اگر نسخه ها به صورت آفلاین ارسال می‌شد بسیاری از مشکلات قابل حل بود.

رئیس هیات مدیره سازمان نظام پزشکی تبریز، با اشاره به استفاده از دو نرم افزار متفاوت از دو صندوق بیمه سلامت و تامین اجتماعی گفت: گرچه ما پیگیر تعریف یک نرم‌افزار واحد برای این کار هستیم اما ظاهراً این امر محقق شدنی نیست.

صادقپور تاکید کرد: در این بازه زمانی که نسخه نویسی الکترونیکی در حال اجراست با یکی کردن کدهای هر دو سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت بار سنگینی از دوش مراکز و داروخانه‌ها برداشته می شود.

وی با تاکید بر اینکه پزشکان در سامانه باید به اطلاعات بیمار دسترسی داشته باشند ادامه داد: متاسفانه به علت محرمانه بودن اطلاعات بیمار عملاً چنین چیزی ممکن نیست، در حالی که اگر داده های مربوط به هر بیمار برای پزشک قابل مشاهده باشد، نه تنها روند درمان بهتر جلو می رود بلکه از تحمیل هزینه های اضافی برای بیمار و سازمان‌های بیمه‌گر نیز جلوگیری می شود.

375029