وزیر اقتصاد خبر داد:

ارائه پیش نویس لایحه اصلاح قانون اجرای سیاست های اصل ۴۴ به دولت

وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه نشست با فعالان تشکل های دانشجویی که به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو برگزار شد، از تهیه پیش نویس لایحه اصلاح قانون اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی خبر داد.
تصویر ارائه پیش نویس لایحه اصلاح قانون اجرای سیاست های اصل ۴۴ به دولت

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر سید احسان خاندوزی با بیان اینکه یکی از وعده های وی زمان رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی این موضوع بوده است، گفت: با توجه به وجود نارضایتی هایی که از روند برخی واگذاری های گذشته وجود داشت و باید علاج می شد، تلاش کردیم در دولت سیزدهم این واگذاری ها با روندی متفاوت و با اصلاح ریل صورت گیرد.

وی با بیان اینکه پیش نویس لایحه یادشده، مبتنی بر یک آسیب شناسی بسیار مفصل است افزود: در این پیش نویس تمام روند واگذاری های 15 سال گذشته سازماندهی شده و نقاط قوتی که باید ادامه پیدا کند و نقاط ضعفی که وجود داشته و موجب به وجود آمدن برخی آثار و پیامدهای شدید اجتماعی و اقتصادی و حتی امنیتی و منطقه ای شده مورد بررسی قرار گرفته است.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: نقطه کانونی این است که تا حد ممکن به سمت کاهش رد دیون که یکی از مشکلات از گذشته تا امسال بوده حرکت کنیم و یکی دیگر از اصلاحات بحث پیمان مدیریت است به این معنا که مالک شدن بنگاه های دولتی پاداشی برای مدیران بهره ور و سالم باشد.

دکتر خاندوزی در تبیین بیشتر این موضوع، افزود: بعد از آنکه در عمل ثابت شد مدیران می توانند بنگاه های دولتی را با استاندارد های تخصصی و بدون مسائل و مشکلات و مفاسدی که گاهی اوقات وجود داشته اداره کنند، انتقال مالکیت به آنها رخ خواهد داد.

وی ابزار امیدواری کرد در آینده حجم این نوع واگذاری ها افزایش پیدا کند تا تغییر مهمی در اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی شاهد باشیم.

374500