مصاحبه چالشی ایرادی ندارد

نوع انتخاب مجری در نشست تلویزیونی رئیس جمهور محترم به نوعی جفا در حق رئیس دولت بود. آری؛ خیلی‌ها نوشتند و گفتند و از مجری انتقاد کردند اما جای این بحث غیبت داشت که ترتیب دادن چنین نشست‌هایی بدون نگاه‌های کارشناسی لازم بیشترین ضرر و ضربه را متوجه شخص آیت الله رئیسی می‌کند.
تصویر مصاحبه چالشی ایرادی ندارد

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد جواد پهلوان حقوقدان و استاد دانشگاه نوشت: بنده تصور می‌کنم نوع انتخاب مجری در نشست تلویزیونی رئیس جمهور محترم به نوعی جفا در حق رئیس دولت بود. آری ؛خیلی ها نوشتند و گفتند و از مجری انتقاد کردند اما جای این بحث غیبت داشت که ترتیب دادن چنین نشست‌هایی بدون نگاه های کارشناسی لازم بیشترین ضرر و ضربه را متوجه شخص آیت الله رئیسی می‌کند.

گزاره‌ای که عرض شد از این جهت بود که دولت سیزدهم در بازه صد روزه اخیر عملکرد سیاهی نداشته که جرات روبرو شدن با رسانه را نداشته باشد.از همین رو این تصور غلط بوده که برای در امان ماندن رئیس جمهور از گزند چالش‌های احتمالی از مجری سود برده شود که چرب زبان و بله قربان گو است.

خیر؛ بنابر ادعای مقامات دولتی و ناظران منصف عملکرد مجموعه دولت در این صد روز جای بحث و نظر دارد لیکن غیر قابل دفاع نیست. به عبارت ساده اگر یک مجری توانا و خبرنگاری زبر دست مقابل رئیس دولت می‌نشست می‌شد با ایجاد یک گفتگوی چالشی ابهاماتی مثلا در حوزه تورم و گرانی مطرح است را رفع نمود و از قبل آن رئیس دولت نیک‌تر می‌توانست از خود و تیم‌اش دفاع کند. اینکه صرفا مجری با سر تکان دادن و جملات تاییدی فقط و فقط اظهارات رئیس جمهور را تایید کند دیگر طرح دغدغه‌ها محلی از اعراب ندارد.

با شناختی که از آیت الله رئیسی وجود دارد و نوع تعاملی که با رسانه‌های موافق و منتقد چه در ایام قبل از انتخابات و چه بعد از آن داشته‌اند بسیار بعید به نظر می‌رسد وی نیز از برگزاری چنین نشست‌هایی واهمه داشته باشند.

البته این نکته را هم باید تایید کرد که کلا روسای دولت و حتی تمام مدیران عالی و میانی دولت‌ها علاقه‌ای به مواجهه با خبرنگاران واقعی و مطلع ندارند. از همین رو است که معمولا خبرنگاران سمج توبیخ می‌شوند وخبرنگاران رپرتاژی تشویق!

بنده اگر به جای تصمیم گیران دولت بودم به جای برگزاری چنین نشست‌های بی‌خاصیتی ترتیب برگزاری نشست خبری رئیس جمهور بدون محدودیت را ایجاد می‌کردم. این نشست‌ها می‌تواند ماهی یک بار برگزار شده تا هم گزارشی از عملکرد دولت ارائه شود و هم ابهامات مطرح شده برطرف شود.

در نظر باید داشت طوفان ابهامات و طرح شائبه‌های فراوان علیه دولت شرایط را برای دولت سخت کرده و خنثی سازی این موضوع فقط و فقط در سایه یک رویکرد رسانه‌ای منسجم و منظم شکل می‌‌‌گیرد. امید است دیگر چنین نشست‌هایی برای رئیس جمهور تکرار نشود.

توجه: مطلب مندرج صرفا دیدگاه نویسنده است و رسانه پرسون در قبال آن هیچ موضعی ندارد.

374549