با همکاری خبرنگاران ضد فساد پرسون و عصر صنعت صورت گرفت:

رونمایی از تخلف های پیدا و نهان فروشگاه های زنجیره ای با انتشار فایل صوتی

تخفیف های باورنکردنی، تنوع اجناس، آرامش در خرید، جوایز بسیار ارزنده و ‌… این کلمات ما را یاد تبلیغات وسوسه انگیز فروشگاه های زنجیره ای متخلف و متقلب می اندازد. زنجیره ای که در سال های گذشته صدمات جبران ناپذیری را به بدنه صنعت خرده فروشی سنتی وارد کرده و مافیای موجود در فروشگاه های زنجیره ای در تاراج کالاهای اساسی، لحظه ایی را از دست نداده اند.
تصویر رونمایی از تخلف های پیدا و نهان فروشگاه های زنجیره ای با انتشار فایل صوتی

به گزارش سایت خبری پرسون،هر روز با خبرهای جدید اهالی رسانه و گلایه های مردمی از تخلفات فروشگاه های زنجیره ای روبرو هستیم؛ فروشگاه هایی که برای رفاه حال مردم تاسیس شدند ولی گویا این زنجیره ایی ها هدفشان فریب مردم و خالی کردن جیب آنها است.

فروشگاه های زنجیره ایی اعلام می کنند که واسطه ها را از بین برده اند و اجناس را مستقیم از تولید کننده به دست مصرف کننده می رسانند و تخفیف های ارائه شده را هم حذف واسطه ها عنوان می کنند و به نوعی خود را حامی اقتصاد خانواده می نامند.

اما نکته جالب اینجاست که برخی از این فروشگاه های زنجیره ای، خود تولید کننده محصولاتی هستند که در فروشگاه های زنجیره ای بفروش می رسد و در حقیقت واسطه ایی در این بین وجود ندارد؛یعنی سود دوبرابر از تولید و فروش را در کارنامه مالی خود دارند.

به طور مثال، یکی از صنایع غذایی که از شرکتهای زیرمجموعه یک گروه صنعتی است، محصولاتی مانند روغن‌های خوراکی، دانه زیتون، روغن زیتون، رب گوجه‌فرنگی، تن‌ماهی، کنسروجات، انواع مربا، ترشی و محصولات دیگر را با برندهای اویلا، فامیلا و کیمبال تولید می کند و در فروشگاه های خود و دیگر فروشگاه های زنجیره ای بفروش می رساند.

در زمانی که روغن در کشور با کمبود گسترده مواجه بود و مردم برای خرید یک عدد روغن در صف های طولانی، ساعت ها انتظار می کشیدند، جولان مافیای توزیع روغن در فروشگاه های زنجیره ای به حدی بود که مردم از وجود این متخلفان صبرشان تمام شده بود و خواستار بدخورد جدی مسئولان مربوطه بودند.

فیلم های منتشر شده توسط مردم در زمان کمبود برخی از کالاهای اساسی و خروج این اقلام از فروشگاه های زنجیره ای، خود حاکی تخلف گسترده این زنجیره متقلب است.

با توجه به اعلام مکرر سازمان تعزیرات حکومتی، فروشگاه های زنجیره ای به هیچ وجه حق ندارند کالایی را به صورت عمده بفروش برسانند و در صورت این کار متخلف شناخته خواهند شد.
اما دست های پشت پرده فروشگاه های زنجیره ای به هیچ سخن و کلامی توجه ندارند و در کمال آرامش نسبت به تخلفات خود و فریب مردم اقدام می کنند.

چندی پیش یکی از همین فروشگاه زنجیره ای متقلب را در زمینه فروش عمده کالا مورد بررسی قرار دادیم که این امر موجب تهیه گزارش و انتشار فایل صوتی این تخلف گردید.

قبل از انتشار این گزارش با روابط عمومی این فروشگاه زنجیره ای تماس گرفتیم و در زمینه تخلف صورت گرفته خواستیم تا توضیحاتی را ارائه دهند که ما را برای دریافت پاسخ به معاون فروشگاه ارجاع دادند، ایشان پاسخگوی ما نبودند و صلاحیت پاسخ به این تخلف را بخش بازرسی دانستند، در تماس با بخش بازرسی هم کسی پاسخگو نبود و مجدد با معاون گفت و گو کردیم که ما را به بخش حقوقی فروشگاه ارجاع دادند و در تماس با این بخش هم متاسفانه کسی پاسخگوی تماس ما نبود.

این گزارش توسط خبرنگاران ضد فساد پایگاه خبری عصر صنعت و پایگاه خبری پرسون تهیه شده است.

شما می توانید فایل صوتی تخلف این فروشگاه زنجیره ای را در ادامه بشنوید و خودتان قضاوت کنید.

حامد بنائی

373584