طرح تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی به زودی نهایی می شود

عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اعضای کارگروه تحول تقریباً تمام روزهای هفته جلسه دارند و پیش بینی می‌شود ظرف یک ماه و نیم آینده طرح تحول نهایی شود.

تصویر طرح تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی به زودی نهایی می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، ابراهیم سوزنچی با اشاره به «طرح تحول و بازنگری در شورای عالی انقلاب فرهنگی» گفت: کارگروه تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی بسیار شدید در حال کار بر روی حوزه‌های تحول است.

عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اعضای کارگروه تحول تقریباً تمام روزهای هفته جلسه دارند و پیش بینی می‌شود ظرف یک ماه و نیم آینده طرح مذکور نهایی شود.

رهبر معظم انقلاب به تازگی در حکمی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای دوره جدید و چهار ساله منصوب کردند و شاکله و آرایش عمومی فرهنگ بر اساس نظم و محتوای انقلابی را یگانه وسیله مصون‌سازی در برابر هجوم فرهنگی و رسانه‌ای بیگانگان دانستند.

در حکم جدید رهبر معظم انقلاب، اعضای جدیدی که وارد شورا شده‌اند، بیشتر چهره‌های علمی و فرهنگی در حوزه و دانشگاه و البته جوان هستند که ابراهیم سوزنچی کاشانی که در آستانه ۴۱ سالگی به عضویت شورا منصوب شد، یکی از نمادهای جوانگرایی و تغییر چهره اعضای این شورا محسوب می‌شود.

وی در نامه‌ای از رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) برای اعتماد به نسل گام دوم انقلاب اسلامی تقدیر کرد.

متن نامه دکتر سوزنچی به رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح ذیل است:

محضر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای (دام عزه العالی)

با عرض سلام و دعای خیر،

«یثبت الله الذین امنوا بالقول الثابت فی الحیاه الدنیا و فی الاخره و یضل الله الظالمین و یفعل الله ما یشاء»

حرکت در مسیر برپایی تمدن نوین اسلامی به عنوان چشم انداز اصیل انقلاب اسلامی امروز در آستانه گذار از دوره بلوغ اول و شروع گام دوم رشد و تعالی نیازمند تحولات اساسی نه تنها در ساختارها و رویه‌های جاری، بلکه در نگرش‌ها و اندیشه‌های عمیق مسؤولان و تصمیم‌گیران کشور به عنوان زیربنای فرهنگ سیاسی و چه بسا جهت دهنده فرهنگ عمومی کشور است.

سپردن مسؤولیت راهبری بخش قابل توجهی از این تحولات بنیادین به شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان قرارگاه اصلی دانش و فرهنگ کشور باری بس گران بر دوش تک تک اعضای آن قرار داده است که با توجه به سه اصل خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی، در ابتدا نیازمند انقلابی باطنی است که امام راحل (ره) می‌فرمایند: "خدا نکند انسان پیش از آنکه خود را بسازد جامعه به او روی آورد".

به مقصد رساندن این مهم جز با مجاهدت مستمر و بهره‌مندی از عنایات خاص حضرت باری تعالی در ظل دعای ائمه اطهار (علیهم السلام) امکان پذیر نخواهد بود. از پروردگار یکتا طلب دارم امید و اعتماد حضرت‌عالی به این عضو نسل گام دوم انقلاب اسلامی را موجبات تحولات مدنظر و عاقبت به خیری قرار دهد و از بارگاه قدس او، سلامتی و طول عمر برای حضرت‌عالی و سربلندی ایران عزیز اسلامی را خواستارم.

"و من یخرج من بی ته مهاجرا الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله"

منبع: مهر

373110