ادامه گرانی در بازار میوه

گشت و گذاری در بازار میوه و مراکز عرضه این محصولات، نشان از ادامه گرانی و کوتاه شدن دست مردم از خرید آنها دارد.

تصویر ادامه گرانی در بازار میوه

به گزارش سایت خبری پرسون، گشت و گذاری در بازار میوه و مراکز عرضه این محصولات، نشان از ادامه گرانی و کوتاه شدن دست مردم از خرید آنها دارد و به عبارتی بسیاری از مردم از روبروی مراکز خوش رنگ و لعاب عرضه میوه‌ها رد می‌شوند بدون اینکه فکر خرید آنها از سرشان بگذرد. در همین زمینه خانمی که مشغول تماشای میوه‌های یک میوه فروشی بود در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه معمولاً در ماه چقدر میوه می خرد؟، گفت: خیلی کم. ما خرید ماهیانه نداریم و بیشتر برای مناسبت‌ها و مهمانی‌ها مقداری خرید انجام می‌دهیم.

وی که نمی‌خواست نامش در گزارش عنوان شود، ادامه داد: قیمت میوه‌ها خیلی گران است و درآمد ما به زور به خرید اقلام اساسی مثل تخم مرغ، مرغ، روغن، برنج و سایر مایحتاج می‌رسد.

این خانم اضافه کرد که از خرید میوه راحت تر می‌شود چشم پوشی کرد و اتفاق خاصی با نخریدن آن نمی‌افتد.

خانم دیگری گفت: معمولاً هر دو هفته یکبار به مراکز خرید میوه مراجعه می‌کند و هر بار حدود ۴٠٠ تا ۵٠٠ هزار تومان برای خرید محصولات میوه و صیفی‌جات هزینه می‌کند.

وی افزود که تنوع محصولاتی که خریداری می‌کند زیاد اما حجم آنها نهایتاً دو تا سه کیلو خواهد بود.

این خریدار عنوان کرد که میوه‌ها نیز هر بار که مراجعه می‌کند قیمت جدیدی دارند اما با توجه به اتفاقاتی که در بازار کالاهای اساسی و مصرفی کشور رخ می‌دهد این مسأله او را متعجب نمی‌کند و انتظارش را دارد!

بر اساس مشاهدات میدانی قیمت هر کیلوگرم سیب زرد ١٨ هزار و ٩٠٠ تومان، پرتقال تامسون ١۴ هزار و ٩٠٠ تومان، نارنگی شمال ١۶ هزار و ٩٠٠ تومان، انار ریز ١۵ هزار تومان، متوسط ٢۵ هزار تومان و درشت ٣۵ هزار تومان است.

قیمت هر کیلوگرم هویج ٨۵٠٠ تومان، سیر ٣٨ هزار و ٩٠٠ تومان، فلفل تند ١٩ هزار و ٨٠٠ تومان، کاهو سالادی ٧ هزار و ٩٠٠ تومان و کرفس اصفهان ٨ هزار و ٩٠٠ تومان است.

قیمت هر کیلوگرم به اصفهان ٢٨ هزار و ٩٠٠ تومان، سیب زمینی ٩ هزار و ۴٠٠ تومان، گوجه فرنگی ١٢ هزار و ٨٠٠ تومان و فلفل دلمه نیز ١٣ هزار و ۵٠٠ تومان است.

این قیمت‌ها در حالی است که بسیاری از این میوه‌ها در محل تولید روی دست تولیدکنندگان می‌ماند و با قیمت‌های بسیار نازل از آنان خریداری می‌شود.

مسئولان همواره اعلام می‌کنند که نقش واسطه‌ها و دلالان در این حوزه پررنگ است و این افراد هستند که سود کلانی بر جیب می‌زنند اما در نهایت نیز مشخص نمی‌شود که دلال و واسطه کیست و چرا دولت نمی‌تواند سیستم توزیع صحیحی را پیاده سازی و اجرا کند و مدیریتی دقیق و درست بر روند توزیع و بازار میوه داشته باشد و دست همین به اصطلاح دلالان را کوتاه کند؟

منبع: مهر

372983

سازمان آگهی های پرسون