افتتاح نمایشگاه «مردم ایران» در پاریس

مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس «مردم ایران؛ رنگ‌ها و شادی در اقوام ایرانی» برگرفته از آثار هنرمندان ایرانی در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاریس برگزار شد.
تصویر افتتاح نمایشگاه «مردم ایران» در پاریس

به گزارش سایت خبری پرسون، مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس «مردم ایران؛ رنگ‌ها و شادی در اقوام ایرانی» با حضور سفیر ایران در یونسکو و جمع کثیری از علاقه‌مندان ایرانی و فرانسوی برگزار شد.

در این نمایشگاه که با مشارکت باشگاه سینما موج نو، در گالری خانه فرهنگ ایران برپا شده، تعداد ۲۷ عکس از ۱۸ هنرمند ایرانی به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه مردم ایران ضمن نمایش تصویری زیبا از اقوام ایرانی، به ارائه پیامی وحدت بخش از همزیستی قومیت‌های مختلف و متعدد در جغرافیای ایران زمین می پردازد. بهره‌مندی از آثار هنرمندانی از مناطق مختلف کشور، با نگاه‌ها، آداب و رسوم گوناگون، اما در خدمت یک هدف مشترک، تصویرکامل‌تری از فرهنگ‌های ایرانی را به مخاطب ارائه می‌کند؛ نوعی وحدت در عین کثرت، که خود بیانگر غنای بالای آداب و فرهنگ ایرانی و اسلامی است.

در واقع نمایشگاه مذکور ظرفیت‌های فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری ایران زمین را انعکاس می‌دهد که به گفته یکی از بازدیدکنندگان فرانسوی به منزله کارت دعوتی برای سفر به این کشور تاریخی با قومیت‌های مختلف است.

نمایشگاه عکس «مردم ایران؛ رنگ‌ها و شادی در اقوام ایرانی» به مدت ۲ هفته در گالری خانه فرهنگ ایران در پاریش دایر است.

منبع: خبرگزاری فارس

372931