«فرگشت» روی صحنه مهرگان

مهدی خلیل‌زاده نویسنده و کارگردان نمایش «فرگشت» درباره ویژگی‌های این اثر نمایشی توضیحاتی ارائه داد.
تصویر «فرگشت» روی صحنه مهرگان

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی خلیل زاده نویسنده و کارگردان نمایش «فرگشت» که در خانه نمایش مهرگان روی صحنه است در این باره گفت: این اثر روایت یک زبان شناس و مبدع شیوه‌های نوین درمان لالی است که عاشق یکی از بیماران خود می‌شود و تلاش‌های او برای درمان و وصال معشوق، زندگی اش را به چالش می‌کشد.

وی با اشاره به شیوه کارگردانی نمایش توضیح داد: در این نمایش از سبک‌های مختلف اجرا در یک پوسته واقع‌گرایانه استفاده شده است تا پریشانی درون و ذهن شخصیت محوری آشکار شود. در «فرگشت» تضادهای بنیادین قهرمان اصلی با جهان، نوعی طنز را در دل مناسبت‌های جدی خلق می‌کند که البته چندان هم خندیدنی به نظر نمی‌آید.

خلیل زاده درباره طراحی بازی‌های نمایش عنوان کرد: بازی بازیگران در نمایش به ظاهر رئالیستی است اما به شکلی نامحسوس از این روند واقع‌گرایانه فاصله می‌گیرند تا از این طریق ذهنیت اشخاص برای مخاطبان به درستی به تصویر کشیده شود.

این مدرس و کارگردان یادآور شد: عمیقاً بر این باورم که آدمی مقهور اراده خویش است اما برای توجیه آنچه رخ داده، خود را در پشت مفهوم تقدیر و سرنوشت پنهان می‌کند. بازی‌های زندگی را شاید بتوان تغییر داد اما آنچه همچنان انسان را به بازی می‌گیرد، اراده شخصی اوست. شاید یگانه راه رستگاری انسانی که بر مسیر خواست‌ها و خواهش‌های مداومش پیش می‌رود، پایان دادن یا لااقل ایستادن در برابر این اراده باشد؛ شاید چیزی شبیه به مرگ.

نمایش «فرگشت» به نویسندگی و کارگردانی مهدی خلیل‌زاده از ۲۶ آبان تا ۱۶ آذر ساعت ۱۸:۳۰ در خانه نمایش مهرگان روی صحنه است.

در این نمایش سامان شکیبا، مرتضی دلداده، سیمین میرشفیعیان، داریوش خان علیزاده، آرام محمدخانی، محسن رحمانی، زینب نوری، آرمیتا آذرکمان، مهدی خلیل زاده به ایفای نقش می‌پردازند.

سایر عوامل نمایش عبارتند از مشاور هنری: بهزاد رضایی، برنامه ریز: سیمین میرشفیعیان، دستیاران کارگردان: محمدحسین نوائی، عسل حسینی، مدیر صحنه: افسانه فتح آبادی، منشی صحنه: غزاله حریرچی، داریوش خان‌علیزاده، دستیاران صحنه: داود مرادی، فرهاد بیژنی، نور و صدا: محسن پرورش، گریم: کیمیا حق شناس، موسیقی: علی کنعانی، امور هماهنگی: مرتضی صباحی، نگین ستاینده، عکاس: شهاب غفاری، طراح پوستر و بروشور: عرفان تقویمی.

منبع: مهر

373096