بررسی علت سقوط یک شبه کاردانو

ممنوعیت معاملات کاردانو برای آمریکایی‌ها توسط صرافی ای‌تورو سبب ریزش ۷ درصدی این رمزارز شد.
تصویر بررسی علت سقوط یک شبه کاردانو

به گزارش سایت خبری پرسون، بر اساس گزارش کوین تلگراف، در بیانه‌ای که دیروز سه‌شنبه برای مشتریان این صرافی منتشر شد، صرافی ارز دیجیتال ای‌تورو (etoro) اعلام کرد که کاردانو و ترون را تا پایان سال از لیست کاربران آمریکایی حذف می‌کند. پس از ۳۱ دسامبر (۱۰ دی)، کاربران ایالات‌متحده نمی‌توانند موقعیت‌های معاملاتی جدیدی در کاردانو و ترون باز کنند.

علاوه ‌بر ‌این، کیف پول‌ها تا سه ماه اول سال ۲۰۲۲ که فروش محدود می‌شود، فقط قابلیت برداشت خواهند داشت. با توجه به اینکه درحال‌حاضر صرافی‌ای تورو بیش از ۵ میلیون کاربر دارد و همچنین وضعیت اصلاحی حال حاضر کل بازار، انتظار چنین افتی در کاردانو دور از انتظار نبود. اما ناگفته نماند که کاردانو یکی از قوی‌ترین رمزارزهای بازار است که با وجود پروژه بسیار قدرتمند آن، در ۳ ماه اخیر یا روند ثابتی داشته یا ریزشی بوده است. پس می‌توان گفت در بلندمدت و در صورت برگشت رمزارز اصلی بازار یعنی بیت‌کوین می‌توان انتظار وضعیت مناسبی برای کاردانو داشت.

ای تورو چیست؟

‌ای تورو (Etoro) یک شرکت کارگزاری قبرسی است که در سال ۲۰۰۷ تاسیس شد. هدف اولیه این کارگزاری فعالیت در بازار فارکس بود که هم اکنون در بسیاری از کشورهای پیشرفته مانند لندن و بریتانیا دفتر مرکزی دارد. نخستین عملکرد eToro به عنوان یک بستر تجارت آنلاین برای بازار فارکس بود. با این حال، در سال ۲۰۰۹، این شرکت پلتفرم معاملات بصری خود را از طریق WebTrader راه‌اندازی کرد، ایده این بود که هم برای مبتدیان و هم تاجران حرفه‌ای تهیه شود و هر دو ابزار مورد نیاز خود را داشته باشند.

از سال ۲۰۱۷، eToro به طور قابل توجهی تجارت ارز دیجیتال را بر روی پلتفرم خود گسترش داده است.

توجه به این نکته مهم است که eToro دو روش برای سرمایه‌گذاری در دارایی‌های ارز دیجیتال ارائه می‌دهد. هنگام خرید ارز دیجیتال بدون هیچ‌گونه اهرمی، شما مالک اصلی دارایی هستید که به راحتی از طرف eToro در فضای سرد (آفلاین) نگهداری می‌شود. با این حال، شما همچنین قادر به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیحیتال با استفاده از اهرم از طریق CFD (قرارداد برای تفاوت‌ها) هستید. این رویکرد به این معناست که شما دارایی اساسی را در اختیار ندارید و فقط در مورد اینکه آیا قیمت آن بالا خواهد رفت یا سقوط می‌کند، پیش‌بینی می‌کنید.

منبع: اقتصاد آنلاین

372447