یک نمونه از عملکرد مثبت و سریع در فضای مجازی/ ماجرای پیرمرد اراکی چه بود؟

هر چند نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرح صیانت از فضای مجازی بر ابعاد منفی این فضا تاکید دارند، اما واقعیت چیز دیگری است.
تصویر یک نمونه از عملکرد مثبت و سریع در فضای مجازی/ ماجرای پیرمرد اراکی چه بود؟

به گزارش سایت خبری پرسون، اخیرا فیلم کوتاهی از یک پیرمرد در میان جمعیت منتشر شد، چشمان مرد پر از اشک بود و همین فهم صحبت‌های وی را دشوار می‌کرد. اما ماجرا چه بود؟

ویدئویی که پرویز پرستویی، بازیگر محبوب کشورمان در صفحه مجازی‌اش در اینستاگرام از یک سالمند منتشر کرد، با واکنش‌های متعددی مواجه و در نهایت سبب ورود مسئولان به این موضوع شد.

گفته می‌شود که چندین خانواده در خیابان جهرم اراک سه دهه قبل زمین‌های قولنامه‌ای خریده و طی این سالها در آن سکونت داشته‌اند که اکنون ورثه با سندی که در اختیار داشته‌اند، حکم تخلیه این منازل را گرفته و در نهایت چندین نفر را آواره کرده که یکی از این افراد پیرمردی است که در این فیلم مشاهده می‌شود و با چشمانی پراشک در حال گلایه است.

اما بازدید بالای این فیلم که به دنبال اقدام ارزشمند پرویز پرستویی صورت گرفت و در گذشته نیز این بازیگر چنین اقداماتی انجام داده بود، سبب رسیدگی دقیق‌تر به این پرونده شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی به دیدار این پیرمرد رفته و به وی و سایر اهالی این خیابان وعده دفاع از حقوق آنها را داده است. قوه قضاییه دستور توقف اجرای این حکم را برای اعاده دادرسی پذیرفته است.

همچنین استاندار مرکزی نیز از دستور معاون اول رئیس جمهور در این رابطه خبر داده و اعلام کرده که این پرونده با رعایت حقوق شهروندی بررسی می‌شود.

این صرفا یک نمونه از تأثیر مثبت فضای مجازی می‌باشد، بدیهی است اگر مردم ایران در شرایط بهتر سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بودند، شاهد رقم خوردن صحنه‌های زیبایی از همین طریق بودیم.

371974