تفسیر قانونی که مجلس گذرانده با خود مجلس است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: درباره تفسیر قانون، نه معاونت حقوقی و نه معاونت تنقیح قوانین نمی‌توانند در این بخش اظهارنظر داشته باشند لذا تفسیر قانونی که مجلس گذرانده با خود مجلس است که همانا از آن به عنوان استفساریه یاد می‌کنند.
تصویر تفسیر قانونی که مجلس گذرانده با خود مجلس است

به گزارش سایت خبری پرسون، حسینعلی حاجی دلیگانی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به فراز و نشیب‌های نقل‌وانتقال سند خودرو گفت: چندین طرح جهت تعیین تکلیف این موضوع مدنظر نمایندگان قرار گرفته است و بستگی به این دارد که نمایندگان به کدام یک از این طرح‌ها رای مثبت خواهند داد.

عضو هئیت رئیسه مجلس با بیان اینکه حتما باید طرح‌های مربوطه در زمینه تعیین تکلیف سند مالکیت خودرو در کمیسیون مربوط مجلس تجمیع شود، گفت: از این رو باید در این بخش تعیین تکلیف شود تا مردم بدانند کدام مرجع واحد، عهده داره این وظیفه و مسئولیت است.

وی تاکید کرد: البته این شرایط هم در مجلس مهیا است که کمیسیون مربوطه همه این موارد را تجمیع کند و نقطه نظرات صاحبنظران را اخذ و با دستگاه‌های ذیربط اعم از ثبت اسناد و املاک کشور و راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جلسات مشترک را دایر کند تا یکی از این گزینه‌ها انتخاب و مد نظر قرار گیرد.

حاجی‌دلیگانی تاکید کرد: سرگردانی مردم در این بخش پذیرفتنی نیست و باید هر چه سریعتر این موضوع تعیین تکلیف شود.

وی در ادامه در رابطه با زمان تعیین تکلیف موضوع سند مالکیت خود را در مجلس اظهار داشت: تاخیری از سوی مجلس در این بخش صورت نگرفته است.

وی در ادامه درباره اخباری از سوی اداره کل اسناد و تنقیح قوانین مجلس مبنی بر ثبت سند نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی، گفت: اگر این مسئله به عنوان قانون مطرح شده، باید گفت که ما تا الان اطلاعی از آن نداریم و طبیعتاً این طور نیست.

این نماینده مجلس تاکید کرد: درباره تفسیر قانون، نه معاونت حقوقی و نه معاونت تنقیح قوانین نمی‌توانند در این بخش اظهار نظر داشته باشند لذا تفسیر قانونی که مجلس گذرانده با خود مجلس است که همانا از آن به عنوان استفساریه یاد می‌کنند.

منبع: میزان

371811