«کتاب غیبت» شیخ طوسی به چاپ هشتم رسید

«کتاب غیبت» اثر شیخ طوسی با ترجمه و تحقیق مجتبی عزیزی توسط انتشارات کتاب جمکران به چاپ هشتم رسید.
تصویر «کتاب غیبت» شیخ طوسی به چاپ هشتم رسید

به گزارش سایت خبری پرسون، «کتاب غیبت» اثر شیخ طوسی با ترجمه و تحقیق مجتبی عزیزی به‌تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران به چاپ هشتم رسیده است.

شیخ طوسی، از برجسته‌ترین چهره‌های علمی جهان تشیع و شخصیت مورد اعتماد شیعه در قرن پنجم هجری است. او حدود ۱۳ سال قبل از وفاتش کتابی نوشته و هنگام نگارش آن، به بسیاری از منابع مهم قدما و کتاب‌های معتبر خطی و نسخه‌های اولیه آنها دسترسی داشته که باعث افزایش اعتبار کتاب و متمایز شدن آن از سایر کتب مشابه شده است.

در این کتاب که «الغیبه» نام دارد، شیخ طوسی به علت و انگیزه غیبت امام زمان و حکمت الهی که موجب آن شده، با بهترین دلایل عقلی و شرعی بر وجود امام زمان و غیبت و ظهور آن حضرت در آخرالزمان اشاره کرده است. کتاب او از بهترین، مهم‌ترین و کامل‌ترین منابع شیعه درباره مسئله غیبت امام زمان عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف است.

شیخ طوسی، در نگارش این‌اثر، شیوه‌هایی نو و ابتکاری به کار گرفته و به تمام جوانب غیبت امام زمان اشاره کرده و با استدلال به قرآن و روایات پیامبر و ائمه معصومین و حکم عقل، به پاسخ‌گویی شبهات و اشکالات مخالفین پرداخته است. او در این‌کتاب بسیاری از فضایل امام زمان، سیره و روش آن حضرت را در زمان غیبت و هنگام ظهور بیان کرده و بسیاری از علائم ظهور وی را ذکر کرده است.

«کتاب غیبت» طی هزار سال، پیوسته مورد توجه علما و فقهای شیعه بوده و بزرگان، در تالیفات خود بسیار به آن استناد کرده و از آن نقل کرده‌اند.

چاپ هشتم این‌کتاب با ۸۳۲ صفحه و قیمت ۱۴۵ هزار تومان عرضه شده است.

منبع: مهر

371340