پرسون معرفی می کند؛

بهترین کتاب های بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یعنی تولید و اشتراک‌گذاری محتوای دیجیتال. این نوع بازاریابی امروزه بسیار مهم شده است، زیرا اعتماد مخاطبان را جلب و آنها را تشویق می‌کند شما را به دیگران معرفی کنند.
تصویر بهترین کتاب های بازاریابی محتوا

ممکن است در طول فعالیت خود در زمینه دیجیتال مارکتینگ با اطلاعات ضد و نقیضی مواجه شده باشید که ندانید کدام درست است! این اطلاعات معمولا از سمت کسانی که در این حرفه مشغول هستند اما تحصیلات آکادمیک ندارند، یا حتی بدتر از آن، از پست‌های بدون منبع شبکه‌های اجتماعی ظاهر می‌شوند. مطمئن‌ترین راه برای دسترسی به اطلاعات درست و قابل استناد همان روش سنتی خواندن کتاب است. اما نه هر کتابی! کتاب‌ها نیز باید اعتبار علمی لازم را داشته باشند و توسط افراد معتبری نوشته شده باشند.

بازاریابی پرمحتوا (epic content marketing)

بازاریابی پرمحتوا یک کتاب درباره بازاریابی محتوا

در این کتاب یاد می‌گیرید چطور کمتر و کمتر محتوا تولید کنید و بازاریابی انجام بدهید تا بیشتر و بیشتر فروش داشته باشید. جو پولیزی معتقد است که در دنیای امروز فراوانی محتوا باعث شده است که روال جذب مخاطب از طریق محتوا شبیه سابق نباشد. یعنی به جای این که تمرکز محتوا را روی محصول و کسب و کار قرار بدهیم، بایستی به شیوه تحسین از خود مشتری محتوا بسازیم. یعنی درباره نیازها و علاقه‌مندی‌ها‌ و اهداف خود مشتری صحبت کنیم تا بتوانیم علاقه و توجه او را نسبت به خود جلب کنیم. نویسنده این کتاب را راهنمای«مسیر آشنایی و بازکردن سر صحبت با مخاطب» می‌داند.

عنوان اصلی کتاب: Epic Content Marketing

نویسنده: جو پولیزی

کتاب بازاریابی محتوا متقاعد کردن

حتما از اثرات و قدرت متقاعد کردن در بازاریابی مطلع هستید. خواندن این اثر برای هر بازاریابی که قصد جلب اعتماد مشتریان به برند خود را دارد، جزو واجبات است. دکتر رابرت کالدینی، یکی از پیشروان متقاعد کردن و مذاکره، در این کتاب تکنیک­های متقاعد کردن افراد را از طریق تغییر رویکرد و باورهایشان را تشریح می­کند. قبل از این­که فردی را به صفحه­‌ی محصولات خود ببرید، باید وی را به استفاده از محصولتان متقاعد کنید. این کتاب در مورد این مفاهیم بحث می­کند.

نویسنده: : رابرت کالدینی

عنوان اصلی کتاب:Pre-Suasion

همه نویسنده‌ایم (Everybody Writes)

کتاب همه نویسنده‌ایم

آن هاندلی برخلاف بسیاری از نویسندگان، قدرت موثر نوشتن را ذاتی نمی‌داند و باور دارد که درون هر فرد، یک نویسنده نهفته است. کافی است تکنیک‌های درست نوشتن را بیاموزیم و اثرگذاری روی مخاطب را تمرین کنیم تا به خوبی بهترین‌های این عرصه بنویسیم. اگر در زمینه تولید و بازاریابی محتوا مبتدی هستید و نیازدارید تکنیک‌های جذاب نوشتن و هدفمند نوشتن را بیاموزید این کتاب گزینه خوبی برای شماست.

عنوان اصلی: Everybody Writes

نویسنده: Ann Handely

بازاریابی شورشی (Marketing Rebellion)

کتاب بازاریابی شورشی کتاب درباره بازاریابی محتوا

به‌اعتقاد نویسنده این کتاب، داشتن رابطه واقعی و صادقانه با مخاطبان کلید موفقیت بازاریابی مؤثر است. او نویسنده کتاب «شناخته‌شده» از پرفروش‌ترین کتاب‌های سال ۲۰۱۷ است و در کتابچه «راهنمای برندسازی شخصی برای عصر دیجیتال»، سازمان‌ها را تشویق می‌کند علیه بازاریابی سنتی شورش کنند و خارج از چارچوب بیندیشند.

استراتژی محتوا برای وب

این کتاب یک راهنمای جامع برای محتوا نیستی و ایجاد ارتباط میان محتواها برای بازاریابی محتوا است. بسیاری از معضلاتی که برای محتوانویسان و بازاریابان محتوا به وجود می‌آید، حاصل نداشتن یک استراتژی مدون است. کریستینا هالورسن در این کتاب توانسته‌ است پیچیده‌ترین مباحث را بسیار عینی و شفاف توضیح دهد. ترجمه خوب و نزدیک به متن اصلی نیز خواندن این کتاب را تا حد قابل توجهی دلچسب کرده‌است. به طوری که شاید خواندن این کتاب بیش از یک روز از شما وقت نگیرد اما آموز‌ه‌هایی از آن یاد خواهید گرفت که به اندازه چندسال تجربه در کارتان تاثیر خواهد گذاشت. به همین دلیل به یکی از محبوب ترین و جامع‌ترین کتاب‌های کسب و کار اینترنتی در ایران تبدیل شده است.

عنوان اصلی: Content Strategy for the Web

نویسنده: مارک شفر

بازاریابی مکالمه‌ای (Conversation Marketing)

کتاب بازاریابی مکالمه‌ای کتاب درباره بازاریابی محتوا

نویسنده: کوین لوند
توضیح روی جلد کتاب: چگونه محتوای مناسب تولید کنید و با مکالمه ارتباط خوبی با مشتریان خود برقرار کنید.

می‌دانستید روزانه بیش از ۵۰۰۰ پیام بازاریابی به شما می‌رسد؟ شرکت‌ها سخت تلاش می‌کنند در سروصدای کرکننده دنیای بازاریابی صدای خود را به گوش مخاطبان هدف برسانند. در این کتاب می‌خوانید که صرف نظر از مسئله قیمت و نوع خدمات و محصولات، باید کاری کنید مشتری‌ها برند شما را دوست داشته باشند.

نویسنده در این کتاب اشاره می‌کند که امروزه مشتریان پیش از انتخاب، تمایل دارند با برند شما مکالمه‌ای داشته باشند. این کتاب به شما کمک می‌کند:

  • توجه مشتریان را به‌ خود جلب کنید؛
  • در هر فرصتی ارزشمندی خود را به آنان نشان دهید؛
  • داستان جذابی تعریف کنید،؛
  • گوش بدهید و فقط برای فروش تلاش نکنید؛
  • برای فروش، لحن خود را با توجه به نیازهای مشتری تغییر دهید.
  • در این کتاب نویسنده قوانینی را بیان می‌کند که برندها باید برای افزایش فروش و ایجاد ارتباط مادام‌العمر با مشتریان خود رعایت کنند.

آنها می‌پرسند، شما جواب می‌دهید!

عنوان اصلی: They ask, you answer

نویسنده: Marcus Sheridan

نویسنده این کتاب یک رویکرد انقلابی برای بازاریابی محتوا و نحوه ارتباط با مخاطب در دیجیتال مارکتینگ امروز را ارائه می‌کند. مارکوس شرایدن توضیح می‌دهد که چرا باید تمرکز خود را از روی قیف فروشی سنتی بردارید و روی سوالات مشتریان متمرکز شوید. در این کتاب می‌آموزید که چطور باید سوالات مشتریان بالقوه خود را پیدا کنید و پاسخ صحیح و مفید برای آن ایجاد کنید تا به صفحه اول نتایج جستجو راه پیدا کنید.

این کتاب در ایالت متحده جنجال زیادی به پا کرده و در لیست منابع اصلی آموزشی سازمان‌ها در حوزه ایجاد ترافیک، هدایت مشتری با محتوا و رسیدن به فروش بالا قرار گرفته است.

بازاریابی محتوا را قورت بده

کتاب بازاریابی محتوا را قورت بده کتاب درباره بازاریابی محتوا

نویسنده: رندی فریش

ممکن است نام این کتاب کمی عجیب باشد، اما نگاه جدیدی به دنیای بازاریابی محتوا دارد. نویسنده این کتاب بازاریاب محتوای B2B و بسیار باتجربه است. او از روابط و واقعیت‌هایی سخن می‌گوید که می‌توانند برایتان پول‌سازی کنند. او می‌گوید در این آشفته‌بازار رقابت، باید کیفیت را به کمیت ترجیح داد. به ادعای این نویسنده، حدود ۷۰درصد مطالب ارزشمند به‌ دست مخاطبان هدف نمی‌رسند. هرچه محتوا ساده‌تر و خالصانه‌تر و صادقانه‌تر باشد، مخاطبان بیشتر جذبش می‌شوند. این کتاب درباره بازاریابی محتوا را از دست ندهید.

371011