کتاب «روزنامه نگاری آنلاین و رسانه های برخط» منتشر شد

کتاب «روزنامه نگاری آنلاین و رسانه های برخط» نوشته صادق دوپیکر و با ویرایش روشنا جهانگیرفام توسط انتشارات دا منتشر شد.
تصویر کتاب «روزنامه نگاری آنلاین و رسانه های برخط» منتشر شد

به گزارش سایت خبری پرسون، انفجار بزرگ اطلاعاتى در پایان قرن بیستم به صورت شبکه اینترنت، فرصت ترکیب رسانه‌هاى موجود در یک قالب را ایجاد کرد و با ایجاد فرصت ارتباط گسترده مردمى، انحصار گزارشگرى را از صاحبان سرمایه و حکومت‌ها گرفت.

حاصل این شکسته شدن انحصار و تبدیل گزارشگرى به پدیده‌اى مردمى، انتظارات از گزارشگر را تغییر داد و تنوع زمینه‌هاى کار و گستره مطالب در هر زمینه، کار جذب خواننده را بسیار دشوار کرد که برآیند این تحول سبب تکمیل و نو شدن شکل و نحوه گزارشگرى گردید.

در این شکل نوین، مخاطبان از موجوداتى منفعل و اسیر گزارشگر به صاحبان رأى و قدرت تبدیل شدند که با انتخاب یک مطلب به جاى مطلبى دیگر، با اظهار نظر فورى و بى پروا نسبت به محتواى یک سایت و به چالش کشیدن دقت اطلاعات یک گزارش، توانى اگر نه برابر اما بسیار نزدیک به گزارشگر پیدا کردند.

کتاب حاضر کوششی است در معرفی و شناخت هر چه بیشتر روزنامه نگاری آنلاین و رسانه های برخط در دنیای نوین. این کتاب توسط صادق دوپیکر گردآوری و تألیف شده که روشنا جهانگیرفام کار ویرایش و ثریا شفیعیان طراحی جلد آن را انجام داده و در انتشارات دا صفحه آرایی و منتشر شده است.

گزارشگری چند رسانه‌ای، شهروند خبرنگاری، روزنامه نگاری اینترنتی و سایبر، شبکه‌های اجتماعی و نحوه ایجاد اعتماد سازی در این شبکه‌ها، وب نویسی و گونه های مختلف رسانه‌ای در گزارش از جمله مهم‌ترین مطالب این کتاب می باشد.

369411