عزم جزم وزارت راه برای برخورد با افزایش قیمت بلیت هواپیما

مدیرکل بازرسی وزارت راه و شهرسازی گفت: وزارت راه و سازمان هواپیمایی کشوری عزم خود را بر برخورد با متخلفان و افرادی که به دولت و مردم دهن‌کجی می‌کنند جزم کرده است.
تصویر عزم جزم وزارت راه برای برخورد با افزایش قیمت بلیت هواپیما

به گزارش سایت خبری پرسون، تعیین قیمت بلیت هواپیما بستگی به چندین عامل دارد از جمله مقصد و مدت زمان سفر، فصل سفر، تاریخ خرید بلیت، سطح راحتی و کلاس پروازی که انتخاب می‌شود. همچنین شرکت‌های هواپیمایی نیز قدرت تعیین قیمت خود را دارند. برخی از ارائه دهندگان خدمات مسافرتی توجه به تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه نیز دارند که ممکن است قیمت نهایی بلیت را تحت تاثیر قرار دهد.

حسین مذنب در جریان بازدید از بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران با بیان اینکه هیچ اغماضی در این موضوع نداریم، ادامه‌داد: منتظر پیگیری سازمان هواپیمایی کشوری هستیم و چنانچه در این مدت کوتاه شرکت‌هایی یاد شده به تعهدات خود و همچنین قوانین وضع شده عمل نکردند، از شیوه‌های بازدارندگی استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل بازرسی وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه قیمت بلیت هواپیماها دستوری نیست، اضافه کرد: نرخ‌ها کاملاً کارشناسی است و ما به عنوان دفتر بازرسی وزارتخانه حاضریم در حضور کارشناسان متعدد، همچنین نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی به بحث و بررسی در خصوص جزییات هزینه‌ها بپردازیم. وی گفت: این بررسی‌های کارشناسانه و محاسبات پیشتر نیز انجام شده که موجب افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت‌ها در خرداد ماه امسال شد.

مذنب تصریح کرد: اینکه هر شرکتی بگوید هزینه‌های من بیشتر است یا خدمات بیشتری را ارائه می‌دهم، پس باید نرخ بلیت من بیشتر باشد درست نیست، بلکه رویکرد دولت و حاکمیت این است که مردم بسته به توان خود از حداکثر امکانات عمومی بهره‌مند شوند.

این مقام مسوول اظهارکرد: برخی عنوان می‌کنند که مخاطبان و مشتریان ما خاص هستند، توانایی مالی دارند و حتی نرخ‌های چند برابری برای بلیت خود مطالبه می‌کنند، اما باید گفت قرار نیست چون تقاضا وجود دارد ما هر عددی را به عنوان نرخ به مردم اعلام کنیم.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی اظهارکرد: در این زمینه آماده بررسی مجدد هزینه‌های شرکت‌ها با توجه به موضوعاتی همچون تحریم‌ها، نرخ ارز و سایر مشکلات هستیم.

وی یادآور شد: هم اکنون نیز دولت در موضوعاتی همچون سوخت یارانه‌ای و واردات قطعات به شرکت‌های هواپیمایی کمک می‌کند و بر این اساس نمی‌توان یک طرفه به قاضی رفت.

منبع: ایسنا

611204