جلوگیری از وز شدن مو با این روش ها

موهای وز یکی از چالش‌هایی است که برخی افراد با آن روبرو هستند.
تصویر جلوگیری از وز شدن مو با این روش ها

زندگی با مو های وز می تواند یکی از چیزهای ناراحت کننده باشد خیلی تلاش می کنید تا قبل از اینکه از خانه بیرون بروید موهایتان عالی به نظر برسد. بسیاری از ما آن را شانه می کشیم،اینگونه موها نتیجه مراقبت نادرست مو است، به همین دلیل کمی توجه بیشتر به حل این مشکل کمک می کند . این به این معنا نیست که شما باید پول زیادی صرف محصولات گران قیمت و درمان ها کنید، تنها چیزی که نیاز دارید یک بینش درباره چیزی است که باعث می شود مویتان وز شود.

دلیل وز شدن مو چیست؟

وزی مو زمانی اتفاق می‌افتد که رطوبت مو بسیار پایین است و ساقه مو کاملا خشک شده است. در این شرایط کوتیکول مو بسیار خشن می‌شود و ظاهر وز ناهمواری به خود می‌گیرد. بنابراین، برای درمان و جلوگیری از وزی موهای خود، باید روش هایی را در نظر بگیرید که از خشک شدن بیش از حد مو جلوگیری کرده و به مرطوب شدن آن کمک می‌کند.

موهای وز یکی از چالش‌هایی است که برخی افراد با آن روبرو هستند. با توجه به اینکه مو نقش مهمی در آراستگی و زیبایی ما دارد، بسیاری از افراد دوست دارند موهای نرم و صاف‎ی داشته باشند. بنابراین مراقبت از مو و سالم نگه داشتن آن به قدری مهم است که باید به عادت و سبک زندگی ما تبدیل شود. ما در این مقاله قصد داریم نکاتی را برای درمان وزی مو و نرم و درخشان شدن موهای وز و خشک به شما توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

نکاتی که باید برای درمان وزی مو رعایت کنید

اگر شما هم جز افرادی هستید که از داشتن موهای وز خسته شده‌اید و می‌خواهید موهایتان نرم و ابریشمی شود؛ با انجام یک سری ترفند‌ها می‌توانید به خواسته خود برسید. آنچه باعث وز شدن موهای شما می‌شود، از دست دادن رطوبت مو یا کاهش بیش از اندازه رطوبت محیط است. پس به عنوان یک قانون کلی می‌توان گفت هر زمان که تعادل رطوبت موها از بین برود، امکان وز شدن آن‌ها وجود دارد. در ادامه یکسری ترفندها را برای داشتن موهای صاف بررسی می‌کنیم.

از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید

برای درمان موهای وز، در گام اول لازم است تا از تمیز کننده‌های فاقد سولفات استفاده کنید. زیرا سولفات چربی طبیعی سر شما را از بین می‌برد و باعث وز شدن آن می‌شود.

همچنین بهتر است در زمان خرید شامپو، مواردی را انتخاب کنید که حاوی گلیسیرین هستند. گلیسیرین یک نرم‌کننده و آبرسان است و زمانیکه به سلول‌های مو نفوذ می‌کند، می‌تواند میزان رطوبت آن را تنظیم کند. از سوی دیگر، گلیسیرین می‌تواند رطوبت هوا را جذب کرده و یک لایه محافظتی بر روی موها ایجاد کند تا از وز شدن آن‌ها جلوگیری شود.

تنظیم دمای آب هنگام دوش گرفتن

دوش گرفتن با آب داغ به جز اینکه به شما آرامش بدهد، فایده ی دیگری برای پوست یا موهای شما ندارد. متأسفانه، آب داغ، چربی طبیعی موهای شما را از بین می برد. چربی طبیعی، موهای شما را مرطوب و براق نگه می دارد. بنابراین، عاقلانه ترین کار، پرهیز از چیزهایی است که چربی های گرانبهای مورد نیاز موهای شما را از بین می برند.

راه حل چیست؟

خوشبختانه، کاری که باید انجام بدهید، خیلی دشوار نیست. فقط کافی است با آب ولرم حمام کنید و زمان کمتری در حمام بمانید تا چربی طبیعی موهایتان را کمتر از دست بدهید.

یک‌بار در هفته از ماسک مرطوب کننده مو استفاده کنید

یک‌بار در هفته از ماسک مرطوب کننده مو استفاده کنید.

مرطوب نگه‌داشتن مو از باز شدن کوتیکول مو جلوگیری کرده و اجازه جذب رطوبت موجود در هوا را نمی‌دهد؛ چیزی که بزرگترین عامل وز شدن موهای شماست. ماسک مو را یک‌بار در هفته امتحان کنید تا موهای خود را مرطوب نگاه داشته و در هنگام درست کردن موهایتان کمتر به آنها آسیب برسد.

بهترین ماسک مو محصولی است که حاوی روغن نارگیل یا روغن کرچک است. هر دو این مواد آبرسان‌های فوق العاده‌ای هستند که به موهای شما زیبایی و درخشندگی باور نکردنی می‌دهند. اگر موهای شما به شدت خشک و آسیب دیده هستند، توصیه می‌شود از ماسک مو هفته‌ای دو تا سه مرتبه یا به جای نرم کننده استفاده کنید.

از سشوار یا اتو مو استفاده نکنید

درمان وزی مو

شاید این راه طبیعی در نظر بسیاری از افراد بی‌اهمیت جلوه کند اما برای درمان موهای وز یک راهکار عالی است. اگر مو در هوای آزاد و به صورت طبیعی خشک شود، می‌تواند رطوبت خود را حفظ کند. اما استفاده از حرارت برای خشک کردن مو باعث می‌شود موهایتان‌ رطوبت خود را از دست داده، شکننده و خشک شوند. البته ریسک سشوار کردن موهای خشک کمتر است. لبته در این شرایط هم توصیه می‌شود سشوار را با فاصله بگیرید تا آسیبی به موهایتان وارد نشود.

از روغن نارگیل استفاده کنید

روغن نارگیل فواید بی‌شماری برای موهای شما و مخصوصا برای موهای وز دارد. سعی کنید روغن طبیعی و خالص نارگیل را در عادات آرایش موهای خود قرار دهید.

شما می‌توانید به دو روش آن را به کار ببرید. نخست به عنوان ماسک روغن، آن را به موهای خود مالیده و اجازه دهید برای چند ساعت روی موهایتان باقی بماند. دیگر آنکه می‌توانید به عنوان یک راه حل درمانی، روغن نارگیل را در طول شب روی موی خود قرار دهید.

این امر باعث می‌شود تا به وضوح، صاف و نرم شدن موی خود را ببینید. اگر شما در کوتاه‌ترین زمان به دنبال از بین بردن وز موهایتان بدون آبکشی هستید، مقدار کمی روغن نارگیل را کف دستان خود بریزید، دستان‌تان را به هم بمالید و روی سطح موهای وز شده خود بکشید.

از نرم کننده‌هایی که نیاز به آبکشی ندارند، استفاده کنید

این محصولات برای کسانی که موهای وز دارند یک موهبت به شمار می‌رود. این نرم کننده‌ها در طول روز موجب آبرسانی به موی شما می‌شوند و همچون یک محافظ در برابر اشعه فرابنفش و وز شدن مو عمل می‌کنند.

افزون بر آن، به موی شما نرمی و درخشندگی می‌بخشند. برای استفاده از اسپری های نرم کننده مو ابتدا رطوبت موی خود را با حوله بگیرید. سپس، پیش از درست کردن موی خود از اسپری مخصوص بدون نیاز به آبکشی استفاده کنید.

از روغن های طبیعی استفاده کنید

بسیاری از روغن‌های طبیعی مثل روغن نارگیل، بادام، یا کرچک گزینه خوبی برای درمان موهای وز هستند. برای استفاده از این روغن‌ها کافی است تا مقداری از آنان را بر روی کف دست زده و سپس به ساقه موها بمالید. با این کار روغن به کوتیکول مو رسیده و رطوبت مورد نیاز آن را فراهم می‌کند. روغن آرگان نیز از دیگر روغن‌های موثر برای موها جهت جلوگیری از وز شدن آن‌ها است. برای استفاده از این روغن، تنها ۱ الی ۳ قطره کافی است.

برس های مختلف مو را بشناسید

در انتخاب برس‌های موی خود بسیار دقت کنید. بسیار مهم است که بدانید همه برس‌ها تأثیر مشابهی ندارند و با هم یکسان نیستند.

استفاده از یک برس نامناسب می‌تواند موجب گره خوردگی، در هم پیچیدن، وز شدن و احتمالا شکستن موهایتان شود. مخصوصا برای موهای خیس که شکننده هستند باید از برس‌های مخصوص این نوع مو استفاده کنید، زیرا برس زدن موهایتان را راحت تر می کند.

موی خود را به آرامی با حوله خشک کنید

موهای خیس خود را نرم و آهسته با حوله نوازش کنید. هنگامی که موهایتان خیس است با موهایتان آرام رفتار کنید. اگر احیاناً موهای خود را بلافاصله پس از دوش گرفتن خیلی خشن با حوله خشک می‌کنید وقت آن رسیده تا عادات و روش محافظت از موی خود را تغییر دهید. در عوض با دستان خود آب موی خود را گرفته و سپس به آرامی موی خود را خشک کنید. برای مراقبت بیشتر نیز می‌توانید به جای حوله، از یک پارچه میکروفیبر استفاده کنید.

369026